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
auto

A kínai FAW járműgyártó csoport alá tartozó Hongqi a hét elején közleményt adott ki arról, hogy szeptember 29-én ünnepélyes keretek között elindította tisztán elektromos meghajtású E-HS9 modelljének európai exportját. A prémium szabadidőautóra több mint 500 megrendelés érkezett Norvégiából, amely az első állomása lesz az autógyártó európai hódításának. A Hongqi norvég honlapján található információk szerint a villanyautók még idén decemberben megérkeznek a kereskedésekbe.

Aki Rolls-Royce stílusjegyeket vél felfedezni a Hongqi autóján, az nincs vele egyedül: az E-HS9-et Giles Taylor, a brit luxusmárka korábbi dizájnere tervezte, és a kínaiak nem titkoltan arra játszanak, hogy a Rolls-Royce vásárlóit elhódítsák. Hogy ez mennyire sikerülhet a Rolls-Royce-ok árának töredékéért kínált autókkal, az kérdéses, mindenesetre a két márka között fontos különbség, hogy a briteknek majd csak 2023 végén lesz villanyautójuk a piacon.

Az elektromos sportterepjáróhoz kettő akkukapacitás közül választhatnak a vásárlók, a Comfort felszereltségű típus 84 kWh energiát tárol el, míg a Premium és az Exclusive 99 kWh-val vannak felszerelve. A WLTP vegyes ciklusában az előbbi 396, az utóbbi pedig 465 kilométeres hatótávolságot jelent. Az akku DC töltőoszlopon 110 kW-tal tölthető. Valamennyi verzió összkerékmeghajtású, az összteljesítmény a Comfortban 320, a két magasabb felszereltségű típusban 405 kW, 670 Nm nyomaték mellett.

Az 5209 mm hosszú, 2010 mm széles, és 1731 mm magas SUV hat-, illetve hétszemélyes változatban is elérhető. Amennyiben minden ülés a helyén van, 255 litert kínál a csomagtér, de a harmadik üléssor ledöntésével akár 796 literre is növelhető a pakolásra használható terület. A tetősíneken 75 kilót lehet szállítani, de a jármű 1500 kilogramm vontatására is alkalmas.

Az E-HS9 Comfort változata 619.900 norvég koronáról (kb. 22,7 millió forintról) indul, a Premiumért legkevesebb 699.900 koronát kell kifizetni, aki pedig nappabőr-kárpitozást, három, egyenként 16,2 colos képernyőt, masszázsfunkciót, és a gyártó által kínál valamennyi vezetéstámogató asszisztensprogramot is szeretné az autójába, 779.900-ért veheti meg az Exclusive verziót.

Az E-HS9 a legnagyobb autó, amit a közeljövőben Európába tervez küldeni a gyártó, ezt követően közepes és kis méretű SUV-k, valamint szedánok érkezése várható, valamint az európai célpiacok köre is túlnő Norvégián.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.