HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Nem igaz a pletyka a magyar Teslákkal kapcsolatban

Amikor 2021 májusában megnyílt a Tesla budapesti szalonja, sokan szánták el magukat a vásárlásra, mivel így már belátható közelségbe került, mostanra pedig meg is nyílt a magyar szerviz. A vásárlási kedvet tovább fokozta, hogy mindenkit meglepve, a Tesla Európa második legalacsonyabb (nettó) Model 3 árával nyitott itthon, amivel sikerült bevinniük az autót a hazai villanyautós állami támogatás 15 milliós plafonja alá. Így már bruttó 13,5 millió forinttól a miénk lehetett a világ legnépszerűbb elektromos autója.

Mégis sokan frusztráltak a nehézkes kiszállítások miatt, a frusztráció pedig remek táptalaja a pletykáknak.

Nehéz kezdet

Amikor az első érdeklődők májusban megrendelték – megrendeltük – az autókat, szeptemberi kiszállítást prognosztizált a vállalat hazai képviselete. Ez logikusnak is tűnt, hiszen május-június magasságában már lekéstük a második negyedéves európai gyártási ablakot, de az várható volt, hogy a harmadik negyedév vége előtt megjönnek az autók. Bár manapság szinte minden gyártónál és minden típusnál megnövekedett szállítási időkkel találkozunk, egyes modellek pedig egyenesen 80-150 darabos kvótákkal rendelkeznek a hazai piacon, ha valaki, a Tesla tud nagy mennyiségben villanyautót gyártani – gondolhatták sokan joggal. És valóban, a vállalat azóta is sorra dönti a saját eladási rekordjait.

Csakhogy a hazai átadások zöme elmaradt. Bár tudunk róla, hogy volt pár szerencsés akinek jutott autó szeptember végén, a legtöbben ehelyett csak egy telefonhívást kaptak, amelyben sajnálattal értesítették őket róla, hogy az autó átadása november végére csúszik. Az okokról hivatalos információt nem osztott meg  cég, de mi nem gyártási, szállítási, hanem bürokratikus problémákról hallottunk. Amit sokan nehezményeztek, az nem is a csúszás ténye, hanem hogy elég későn, szeptember 20. után kaptak csak értesítést, amikorra már javában árulták, vagy el is adták korábbi autójukat, illetve szabaddá tették az önrészhez, vagy készpénzes fizetés esetén a teljes vételárhoz szükséges milliókat – úgy néz ki potyára.

Cáfolat-szerű

Mint említettük, az utolsó hivatalos információ a Teslától az, hogy november végén, esetleg december elején folytatódik az autók kiszállítása, az értékesítő kollégák pedig majd egyenként felveszik a kapcsolatot az ügyfelekkel, ahogy sikerült egy alvázszámot hozzákötni az ő rendelésükhöz. Én is ezt az információt kaptam a saját rendelésem kapcsán.

Csakhogy az elmúlt napokban egy aggasztó pletyka ütötte fel a fejét egy Teslás Facebook csoportban: valaki tudni véli, hogy idén egyetlen autó sem érkezik Magyarországra, más pedig azt mondja, az ő forrása szerint maximum 20-25 kocsi kerül átadásra december végéig.

Igyekeztünk hivatalos információkhoz jutni, de ez a Tesla esetében általában nem egyszerű. Saját – egyébként igen megbízható –

forrásunk azonban kategorikusan cáfolta a fenti pletykákat, ahogy fogalmazott távolabb nem is állhatnának a valóságtól.

Szóval a remény hal meg utoljára, várjuk a hívást, akinél pedig csörög a telefon, jelezze, és megosztjuk a hírt olvasóinkkal.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.