PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 28. csütörtök

A BMW Group, Ford Motor Company, Hyundai Motor Group, Mercedes Benz AG és a Volkswagen Group együttműködéséből működtetett Ionity ma bejelentette, hogy a minden autótulajdonos számára nyitott európai töltőhálózatok között elsőként valamennyi töltőállomásán elérhetővé vált a Plug&Charge funkció. A közlemény végén megjegyzi azonban, hogy öt töltőállomáson (a dániai Aabenraa és Greve helyszíneken, Hollandiában Oosterhoutban, valamint a német Nempitz és Wolfsburg on Braunschweiger Straße állomásokon) a funkcióval nem kompatibilis töltőállomások cseréje 2022-ben történik meg. Az ISO 15118 szabvány által definiált technológia első tesztjeit már 2018-ban elvégezte a közös vállalkozás, 2020 eleje óta pedig fokozatosan telepíti fel töltőoszlopaira a töltési folyamatot nagymértékben leegyszerűsítő funkciót.

Amennyiben a töltőoszlop Plug&Charge-kompatibilis, a villanyautósnak többé nincs szüksége RFID-azonosítóra, applikációra, vagy bankkártyára a töltés elindításához, hiszen az azonosításhoz szükséges adatokat magától az autótól fogja kapni a töltőkábel csatlakoztatása után. Amikor ez megtörténik, az azonosítás és a töltés folyamata azonnal elindul, a töltést követően pedig a számlázás is automatikusan történik, így a töltőállomásoknál való fizetés is a múlté. A Plug&Charge hitelesítési folyamata nem csupán szimplább töltést, hanem nagyobb adatbiztonságot is magában hordoz – írja az Ionity.

A mérföldkő árnyoldala azonban, hogy a Plug&Charge kommunikáció két szereplőből áll, azaz az autónak is kompatibilisnak kell lennie a funkcióval ahhoz, hogy a villámgyors töltésindítás megtörténhessen. Néhány újabb modell, például a Porsche Taycan, a Ford Mustang Mach-E, és a Mercedes-Benz EQS már tudnak ilyet, de egyelőre kevés olyan villanyautós van az utakon, aki ki tudja használni az Ionity töltőoszlopainak új képességét.

Az Ionity töltőhálózatában jelenleg 371 töltőállomás működik.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG90b2x0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWVsZWt0cm9tb3NhdXRvdG9sdG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1jaGFyZ2VyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1jaGFyZ2VyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.