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 Miközben Norvégiában vagy Németországban a Tesla Model 3 és a Volkswagen csoport autói, leginkább a német gyártó SUV modelljei küzdenek egymással, érdemes egy pillantást vetni az olasz piacra, ahol hagyománya van a kisautóknak. Általánosságban elmondható, hogy Olaszországban is egyre népszerűbbek az elektromos autók. Az előző hónapban 8%-os piaci részesedést értek el a tisztán elektromos modellek, egy év alatt duplázva az eladásokat (4099 darabról 8492 példányra), miközben a teljes olasz autópiac harmadával zsugorodott egy év alatt, a tavalyi 157.000 autóról 106.000 regisztrációra. A benzines és dízel autók már az eladások felét sem teszik ki (25, illetve 19%), miközben továbbra is jelentős a hibridek részesedése (31%). A legkisebb szeletet (5%) a tölthető hibridek hasították a tortából. A konnektoros autók összesen 13,2%-os részesedést értek el szeptemberben. Az egy évvel ezelőtt megjelent Fiat 500e stabil népszerűségét egy gazdaságos modell, a Dacia Spring törte meg idén szeptemberben. Nem is akárhogy: az elektromos Dacia hatalmas fölénnyel tört az élre. Szeptemberben 1867 Springet adtak el, amivel úgy verte meg a Dacia a Fiatot, hogy utóbbi is élete második legjobb eredményét érte el 1289 eladással (ennél több 500e eddig csak 2020 decemberében kelt el). A Dacia Spring nem csak az elektromos autók között remekelt, hajtásrendszertől függetlenül 11. lett az olasz népszerűségi listán. Ha már a hagyományos autók, Fiat 500-ból (nem számítva a jóval nagyobb L és X verziót) összesen 2775 példány fogyott, azaz a Fiat 500 eladások közel fele, egészen pontosan 46%-a volt villanyautó. Az elektromos autók eladási listájának harmadik helyére egy méretesebb autó, a Tesla Model 3 furakodott be, egy híján 1000 darabos értékesítéssel, majd a Smart ForTwo folytatja a kisautók versenyét 477 darabbal. Alig maradt el tőle Európa újdonsága, a Tesla Model Y, amelyből 430 példányt vásároltak az olaszok. A Teslának persze nem kell aggódnia amiatt, hogy egyelőre nem kínál az olasz piacon népszerű városi mini kategóriában autót, a világon eladott összes elektromos autó 20%-át enélkül is az amerikai gyártó készítette. Mennyi villanyautó lehet a világ útjain? Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!