HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Vasárnap ismét villanyautós ágyúgolyó futam

Régi olvasóink egész biztosan tudják miről van szó, annyira sokan követtétek 2020 elején a több hétvégén át tartó, online közvetített ágyúgolyó futamokat itt a villanyautosok.hu oldalon. Mivel olvasóink száma dinamikusan növekszik, az újak részére röviden összefoglalom mit tervezünk vasárnapra.

Az előző télen jött az ötlet, hogy meg kellene versenyeztetni egy kellően hosszú körön különböző autótípusokat és vezetőiket. Az indulók csak annyit tudtak, hogy Budaörsön lesz a rajt, az érintendő ellenőrzőpontokat csak út közben kaptuk meg. Az első futamon két Nissan LEAF (40 és 62 kWh-s akkuval), két Hyundai Ioniq (28 és 38 kWh-s akkuval), valamint egy 120 amperórás BMW i3 indult. Az út kb. 500 kilométer hosszú lett, az ellenőrzőpontok Keszthely, Szombathely, Győr és a Turul szobor Tatabánya közelében.

Az ágyúgolyó futam első ellenőrző pontja Keszthelyen (fotó: Gelencsér Csaba – infernulumphoto.hu)

Ma már hihetetlen, hogy mennyire kevés töltő volt ezen az útvonalon másfél éve. Székesfehérvár és Keszthely között nem volt egyetlen útba eső CCS töltő sem. Balatonkeresztúrnál ugyan már volt egy e-Mobi oszlop, de a verseny napján csak a CHAdeMO karja működött. A Nissanosoknak segített, hogy Siófokon még létezett az ország egyik első villámtöltője is. A kevés töltő miatt a verseny néhány résztvevő számára már Keszthelyen eldőlt, ugyanis hárman is egymásra várakoztunk a környék egyetlen villámtöltőjénél. Ködös, télies, fagypont körüli időben autóztunk, így a fűtés, a nedves útfelület és a téli gumi egyaránt csökkentette a hatótávot.

Az esemény annyira népszerű lett, hogy a következő hetekben, hónapokban sorra jöttek a jelentkezők, akik végigjárták ugyanezt az útvonalat. Nekik persze már valamivel könnyebb dolguk volt, mivel előre tervezhették a töltéseket, kevesebben indultak egy helyszínről, így nem akadályozták egymást. Akkoriban összesen 19 autó teljesítette a ma már több villanyautós által referenciaként nyilvántartott útvonalat, nemrégiben Tesla Master is elvitte a Model 3 LR változatát, hogy megnézze sikerül-e megdönteni saját Model S-sel felállított rekordját.

A villanyautosok.hu csapata úgy döntött, hogy ideje néhány modern autóval és a mai, rengeteget fejlődött töltőhálózattal megnézni, hogy mennyivel lehet ma gyorsabban megtenni ugyanezt a távot.

Október 17. vasárnap délben tervezünk indulni Budaörsről. Az autóink ezúttal egy Hyundai Ioniq 5, egy Tesla Model Y és egy Volkswagen ID.4 lesz, melyek volánjánál Antalóczy Tibor, Biró Balázs és Szűcs Gábor vág neki az ágyúgolyó körnek, az autókat a rajt előtt sorsoljuk. A szabályok a régiek: tilos a gyorshajtás, mindenhol maximum a GPS szerinti megengedett sebességgel haladunk majd, az utasteret 20 fokra fűtjük, keréknyomás a gyári értéken. A könnyebb összehasonlíthatóság érdekében eldöntöttük, hogy az ellenőrzőpontokon mindenkinek kötelező 5 percet állni, mely alatt tilos tölteni.

Természetesen az eseményt online követhetitek majd itt a villanyautosok.hu oldalon, Glympse térképen és folyamatosan frissített cikkben is. Aki pedig a startot és célt jelentő Budaörs, az ellenőrzőpontok, esetleg az útbaeső töltőállomások közelében él, ha van kedve jöjjön ki és találkozzunk személyesen is. Mindenhol csak annyit állunk majd, amennyit kénytelenek vagyunk a szabályok vagy a töltési igény miatt, így előre is elnézést kérünk, hogy nem lesz sok időnk a csevegésre. Akinek hosszabb beszélgetéshez lenne kedve, mindenképp jöjjön el a szombati villanyautós találkozóra Miskolctapolcára.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.