Bemutatta Range Rover modelljének ötödik generációs változatát a Jaguar Land Rover cégcsoport, melynek legnagyobb újdonsága a minden eddiginél magasabb elektromos hatótávolság a plug-in hibrid meghajtású típusokban. Az új nemzedék bizonyos piacokon már konfigurálható, de a konnektoros meghajtás csak a jövő évben csatlakozik a kínálathoz, így egyelőre a két különböző teljesítményű hajtásrendszerrel felszerelt típusok ára sem ismert. Aki tisztán elektromos üzemmódban is szeretné használni az új Range Rovert, annak a P440e és P510e variánsokat kell majd keresnie a honlapon. Mindkettőben egy 3 literes hathengeres benzinmotor dolgozik, amit egy 105 kW-os villanymotor egészít ki. Az összteljesítmény a P440e-ben 324 kW, erősebb testvérének hibrid rendszere pedig 375 kW leadására képes, ami 5,6 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulást produkál az autónak. Az akkumulátor kapacitását néhány tisztán elektromos kisautó is megirigyelné, bruttó 38,2 (nettó 31,8) kWh, amiből körülbelül 100 km hatótávolság nyerhető ki. Ezt WLTP-ben érti a gyártó, valós körülmények között nagyjából 80 km-re becsüli az egy töltéssel megtehető távolságot, ami egyébként duplája annak, amire a Jaguar Land Rover csoport jelenlegi plug-in hibridjei képesek. Az 50 kW teljesítményű DC töltés, amelyet a JLR már korábban bevezetett PHEV-jeibe, itt nyer igazán értelmet, hiszen így egy óra alatt 0-ról 80%-ra tölthető az akku. Ha kizárólag a fedélzeti töltőn keresztül történhetne a töltés AC hálózaton keresztül, úgy 7,2 kW-on 5 órát venne igénybe a teljes feltöltés. A Jaguar Land Rover a plug-in hibridek továbbfejlesztésével csatlakozott a Mercedes és a Volkswagen táborába, azaz azokhoz a gyártókhoz, melyek ennek az átmeneti technológiának vélt hajtástípusnak a népszerűségét „villanyautósabb” tulajdonságokkal igyekeznek megőrizni még néhány évig. A 100 km-es hatótáv azonban alighanem már a briteknél is a plafont jelenti, hiszen a németek is rájöttek, hogy nincs értelme tovább a drága hibrid hajtásba pénzt ölni a tisztán elektromos autók korában. A generációváltással a tervezők kívül és belül is alaposan átdolgozták az autót, nem maradtak érintetlenül a kijelzők, a LED fényszórók, valamint a futómű sem, de még a jármű dimenziói is megváltoztak. Ennek oka, hogy a Range Rover egy vadonatúj padlólemezre, az MLA-Flex moduláris architektúrára került át, ami például azt is lehetővé teszi, hogy az autó – most először – hétszemélyes változatban is megjelenjen. Az új platform azért is fontos, mert ennek köszönhető, hogy a Range Rover tisztán elektromos meghajtással is megjelenik, igaz, erre 2024-ig várni kell. Valószínűleg addigra már lesz villanyautó a piacon ezzel a padlólemezzel, hiszen a Jaguar kínálata a tervek szerint 2025-től már csak elektromos autóból fog állni, de úgy néz ki, hogy a Land Rover számára ez jelenti majd a belépőt a teljes elektromosításba. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!