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 Eddig csak tippeltük, most már itt van a megerősítés is: új CATL és LG cellákkal érkeznek a Model 3 és Y típusok Európába. Sok kicsi A Tesla Model 3 SR+ variánsába most már az egész világon LFP, azaz lítium vas-foszfát akku kerül, mégpedig egy bruttó 55 kWh kapacitású, amiből TeslaMaster mérései szerint 52.8 kWh áll a sofőr rendelkezésére. Az autó hivatalos WLTP hatótávja 448 km, de a legutóbbi autópályás és országutas, 500 km-es ágyúgolyó futamon minket kísérő kis akkus Tesla 15,5 kWh/100 km fogyasztást mért, ami 340 kilométeres hatósugarat jelent. Nagyobb akku érkezik a legolcsóbb Teslákba? Arról már korábban beszámoltunk, hogy a jelenleg csak Kínában kapható Model Y SR egy ennél picivel nagyobb, bruttó 60 kWh-s aksit kapott, és éltünk a gyanúperrel, hogy a vállalat nem fog két külön pakkot gyártani és készletezni a kis akkus autókhoz, így ez előbb-utóbb leváltja a Model 3 jelenlegi pakkját is. Nos erre nem is kellett sokat várni, ugyanis egy német vásárló friss regisztrációs adatokat kapott az autójához, ami két figyelemreméltó változást mutat: Az eddigi E6CR akkumulátor kód helyett E6LR szerepel benne, a hatótáv pedig 448 km helyett 491 km lett. A változást a driveteslacanada.ca szúrta ki a német tff fórum alapján. Nem bíztatnánk azonban túlzottan azokat, akik mostanában veszik át az autójukat itthon. A német rendelés már októberi gyártású, és az alvázszáma a 383.xxx, míg a hozzánk nemrég befutott autók még szeptemberiek és 350.xxx a számsor. Akinek a fenti hír hallatán kedve támad Model 3 SR+ rendelnie az viszont iparkodjon, mert a Tesla legutóbbi áremelési hulláma egyelőre még elkerülte hazánkat, de ami késik, az biztosan nem múlik! Forrás: driveteslacanada.ca Még nagyobb A másik változás a Model 3 Long Range (és feltehetően a Model Y Long Range) változatait érinti. Itt is már régóta tudjuk, hogy a kínai Teslákba pakolt NCA kémiájú LG cellák is egy magasabb, 4,6 helyett 5,0 Ah kapacitásúra váltanak, és így már pariban lesznek a Giga Nevada 2170L jelzésű celláival. A mostanában hozzánk érkező nagy akkus 3 és Y azonban még a kifutó szerényebb kapacitású LG akkuval van szerelve, ami bruttó 77, nettó 70,5 kWh kapacitású és – a Model 3 esetén – 614 km a WLTP hatótávja. Itt azonban szokatlanul nagy, 6,5 kWh-s ráhagyás van a bruttó/nettó kapacitás között, ezért az az érzésünk, hogy a Tesla majd még utólag ebből kicsit enged. Remélhetőleg a régebbi LG pakk töltési teljesítménye is javul majd valamit, mert bár nem rossz, de nem éri el a nevadai cellákkal szerelt változatét. Most viszont valószínűleg már kikoptak a régebbi LG cellák a készletekből, mert egy másik újdonsült német Tesla tulajdonos Long Range 3-asa az új E5LD akkukóddal érkezett, ami az új 5,0 Ah-s cellát és a 82 kWh bruttó akkukapacitást jelenti. Hogy itt mennyit növekedik a hatótáv, azt még nem tudjuk, de az interneten sokáig semmi nem marad titokban. First comfirmed model 3 LR AWD with the new LG 82 kWh Pack in Europe!Variant is E5LD pic.twitter.com/YrPESvtV4a — Tesla_Adri (@tesla_adri) October 26, 2021 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!