Most már új, nagyobb akkuval jönnek a Teslák Európába

Eddig csak tippeltük, most már itt van a megerősítés is: új CATL és LG cellákkal érkeznek a Model 3 és Y típusok Európába.

Sok kicsi

A Tesla Model 3 SR+ variánsába most már az egész világon LFP, azaz lítium vas-foszfát akku kerül, mégpedig egy bruttó 55 kWh kapacitású, amiből TeslaMaster mérései szerint 52.8 kWh áll a sofőr rendelkezésére. Az autó hivatalos WLTP hatótávja 448 km, de a legutóbbi autópályás és országutas, 500 km-es ágyúgolyó futamon minket kísérő kis akkus Tesla 15,5 kWh/100 km fogyasztást mért, ami 340 kilométeres hatósugarat jelent.

Arról már korábban beszámoltunk, hogy a jelenleg csak Kínában kapható Model Y SR egy ennél picivel nagyobb, bruttó 60 kWh-s aksit kapott, és éltünk a gyanúperrel, hogy a vállalat nem fog két külön pakkot gyártani és készletezni a kis akkus autókhoz, így ez előbb-utóbb leváltja a Model 3 jelenlegi pakkját is. Nos erre nem is kellett sokat várni, ugyanis egy német vásárló friss regisztrációs adatokat kapott az autójához, ami két figyelemreméltó változást mutat:

Az eddigi E6CR akkumulátor kód helyett E6LR szerepel benne, a hatótáv pedig 448 km helyett 491 km lett.

A változást a driveteslacanada.ca szúrta ki a német tff fórum alapján. Nem bíztatnánk azonban túlzottan azokat, akik mostanában veszik át az autójukat itthon. A német rendelés már októberi gyártású, és az alvázszáma a 383.xxx, míg a hozzánk nemrég befutott autók még szeptemberiek és 350.xxx a számsor. Akinek a fenti hír hallatán kedve támad Model 3 SR+ rendelnie az viszont iparkodjon, mert a Tesla legutóbbi áremelési hulláma egyelőre még elkerülte hazánkat, de ami késik, az biztosan nem múlik!

Forrás: driveteslacanada.ca

Még nagyobb

A másik változás a Model 3 Long Range (és feltehetően a Model Y Long Range) változatait érinti. Itt is már régóta tudjuk, hogy a kínai Teslákba pakolt NCA kémiájú LG cellák is egy magasabb, 4,6 helyett 5,0 Ah kapacitásúra váltanak, és így már pariban lesznek a Giga Nevada 2170L jelzésű celláival. A mostanában hozzánk érkező nagy akkus 3 és Y  azonban még a kifutó szerényebb kapacitású LG akkuval van szerelve, ami bruttó 77, nettó 70,5 kWh kapacitású és – a Model 3 esetén – 614 km a WLTP hatótávja.  Itt azonban szokatlanul nagy, 6,5 kWh-s ráhagyás van a bruttó/nettó kapacitás között, ezért az az érzésünk, hogy a Tesla majd még utólag ebből kicsit enged. Remélhetőleg a régebbi LG pakk töltési teljesítménye is javul majd valamit, mert bár nem rossz, de nem éri el a nevadai cellákkal szerelt változatét.

Most viszont valószínűleg már kikoptak a régebbi LG cellák a készletekből, mert egy másik újdonsült német Tesla tulajdonos Long Range 3-asa az új E5LD akkukóddal érkezett, ami az új 5,0 Ah-s cellát és a 82 kWh bruttó akkukapacitást jelenti.

Hogy itt mennyit növekedik a hatótáv, azt még nem tudjuk, de az interneten sokáig semmi nem marad titokban.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.