Az ETNews információ szerint hamarosan Európába is a nagyobb, 77,4 kWh kapacitású akkumulátorral érkezhet a Hyundai Ioniq 5. Amikor megjelent a Hyundai csoport első e-GMP platformra épülő modelljének európai és amerikai specifikációja, melyek között volt kb. 5 kWh kapacitás eltérés az akkumulátor méretében, azt gyanítottuk, hogy csupán kommunikációban van eltérés. Arra gondoltunk, hogy Európában a nettó (72,6 kWh), az Egyesült Államokban pedig a bruttó (77,4 kWh) akku kapacitást kommunikálja a koreai gyártó. Hamar kiderült, hogy nem erről van szó, valóban kisebb akkuval forgalmazzák az Ioniq 5 modellt hazai piacán, Dél-Koreában, valamint Európában, mint az USA-ban. A testvérmodell KIA EV6 esetében nincs ilyen kettősség, azt Európába is a nagyobb, 77 kWh-s csomaggal hozták. Kia EV6 vagy Hyundai Ioniq 5 az én autóm? Ezután már csak azon csodálkoztunk, hogy miért érdemes háromféle akku csomagot gyártani, melyek közül kettő kapacitásában minimális az eltérés. Nemrégiben megjelent a BASTRO Power Station Youtube csatornáján egy videó, amely ha nem is ad egyértelmű választ a kérdésre, azt remekül bemutatja, hogy az akkumulátor csomag moduláris felépítése miatt nem bonyolítja meg különösebben a gyártást a háromféle akku méret, egyszerűen kihagyták két modul helyét az akkumulátor házában. Jelenleg tehát háromféle akkumulátor készül az e-GMP platformos autókba, 58 kWh (24 modul, 288 cella), 72,6 kWh (30 modul, 360 cella) és 77,4 kWh (32 modul, 384 cella) kapacitással. A koreai hírportál értesülései szerint egy évvel a gyártás megkezdését követően az Ioniq 5 is megkapja a 32 db 2,4 kWh-s modulból álló akkumulátort, ez azonban nem az egyetlen módosítás. Az autó szoftveres továbbfejlesztésének köszönhetően a hatótáv az akku méret növekedése által indokoltnál nagyobb mértékben, akár 10%-kal növekedhet. Az új szoftver nem csak az autó hatótávolságára lesz jótékony hatással, de a távolról (OTA) frissíthető funkciók száma is növekedhet. Arról nem szól a hír, hogy mi lehetett az oka, hogy az első évben kisebb akkuval gyártották a modellt, ahogy az sem derült ki egyelőre, hogy a módosítás után háromféle akkumérettel lesz kapható az Ioniq 5, vagy a 72,6 kWh-s változatot kivezetik. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!