Mint azt mi is megírtuk, egyelőre kísérleti jelleggel, de november 1-én megnyitotta a Tesla a saját töltőhálózatát más márkák tulajdonosai előtt is. Nem kellett sokáig várni, már meg is jelentek az első fecskék a villámtöltőkön, és ezzel párhuzamosan az árazásról is több információt kaptunk.
Csomagban olcsóbb
A Tesla Supercharger hálózatához mindössze egy CCS csatlakozóval felszerelt autó és a cég mobiltelefonos alkalmazásának legújabb 4.2.3-as változata, no meg egy regisztráció kell. Illetve jelenleg még annyi, hogy hollandok legyünk ugyanis jelenleg 10 holland helyszínen tesztelik a szolgáltatást, és most még csak helyi lakosoknak érhető el.
Az első hírek még arról szóltak, hogy míg ezekénél a töltőknél a Teslások 24 eurócentért (~86 Ft / kWh) tölthetnek, addig a más gyártók autóival érkezőknek 57 centet (205 Ft/kWh) kell fizetniük. Most viszont kiderült van egy másik opció is:
havi 13 euróért (~4700 Ft) cserébe ugyanannyiért tölthetünk, mint a Teslások.
A havidíjas csomag hasonló, mint az Ionity Passport szolgáltatása, de annál olcsóbb. Utóbbi holland ára havi 18 euró, 12 havi hűségidővel, cserébe 35 cent/kWh díjat kell fizetni, igaz, ezért 350 kW-os oszlopokatkapunk, míg a legújabb Supercharger 250 kW-os. Arról egyelőre nincs információnk, hogy a Tesla havidíjas opciójához is tartozik-e hűségidő, mert ha az amerikai FSD előfizetéshez hasonlóan nem, akkor már egy egyszeri 40 kWh-t meghaladó töltés esetén is megéri az adott hónapot kifizetni.
Már töltenek is
Természetesen nem kellett sokat várni arra sem, hogy páran kipróbálják az újdonságot. Az interneten elkezdtek megjelenni az első fotók is erről, amik azonban megmutatták a lehetséges problémákat is. A Teslák töltőcsatlakozója baloldalt hátul, a hátsó lámpába rejtve található – így az oszlopok is erre lettek tervezve, viszonylag rövid kábelekkel vannak ellátva.
Ez olyan szempontból persze jó, hogy nem kell a hosszú és nehéz töltőkábelt kezelni, illetve az aszfalton heverő vezetékeket kerülgetni. Ugyanakkor más márkáknál különböző más helyeken vannak töltőcsatlakozók, így például az egyik képen látható e-tron két állást is blokkol, hogy a bal első töltőnyílásával elég közel tudjon állni.
Audi E-tron at Supercharger Eemnes, Netherlands @vincent13031925 @SawyerMerritt @elonmusk pic.twitter.com/ugGmukZuIW
— Steven Bink (@sbink) November 1, 2021
It works! Charging the Ford Mach-e on a Tesla Supercharger in Naarden pic.twitter.com/QScMjxlwAy
— Luc (@lucbronk) November 1, 2021