Így lehetsz Tesla nélkül is teslás: Supercharger előfizetés

Mint azt mi is megírtuk, egyelőre kísérleti jelleggel, de november 1-én megnyitotta a Tesla a saját töltőhálózatát más márkák tulajdonosai előtt is. Nem kellett sokáig várni, már meg is jelentek az első fecskék a villámtöltőkön, és ezzel párhuzamosan az árazásról is több információt kaptunk.

Csomagban olcsóbb

A Tesla Supercharger hálózatához mindössze egy CCS csatlakozóval felszerelt autó és a cég mobiltelefonos alkalmazásának legújabb 4.2.3-as változata, no meg egy regisztráció kell. Illetve jelenleg még annyi, hogy hollandok legyünk ugyanis jelenleg 10 holland helyszínen tesztelik a szolgáltatást, és most még csak helyi lakosoknak érhető el.

Forrás: Tesla

Az első hírek még arról szóltak, hogy míg ezekénél a töltőknél a Teslások 24 eurócentért (~86 Ft / kWh) tölthetnek, addig a más gyártók autóival érkezőknek 57 centet (205 Ft/kWh) kell fizetniük. Most viszont kiderült van egy másik opció is:

havi 13 euróért (~4700 Ft) cserébe ugyanannyiért tölthetünk, mint a Teslások.

A havidíjas csomag hasonló, mint az Ionity Passport szolgáltatása, de annál olcsóbb. Utóbbi holland ára havi 18 euró, 12 havi hűségidővel, cserébe 35 cent/kWh díjat kell fizetni, igaz, ezért 350 kW-os oszlopokatkapunk, míg a legújabb Supercharger 250 kW-os. Arról egyelőre nincs információnk, hogy a Tesla havidíjas opciójához is tartozik-e hűségidő, mert ha az amerikai FSD előfizetéshez hasonlóan nem, akkor már egy egyszeri 40 kWh-t meghaladó töltés esetén is megéri az adott hónapot kifizetni.

Forrás: @sjoerd87777991, Twitter

Már töltenek is

Természetesen nem kellett sokat várni arra sem, hogy páran kipróbálják az újdonságot. Az interneten elkezdtek megjelenni az első fotók is erről, amik azonban megmutatták a lehetséges problémákat is. A Teslák töltőcsatlakozója baloldalt hátul, a hátsó lámpába rejtve található – így az oszlopok is erre lettek tervezve, viszonylag rövid kábelekkel vannak ellátva.

Ez olyan szempontból persze jó, hogy nem kell a hosszú és nehéz töltőkábelt kezelni, illetve az aszfalton heverő vezetékeket kerülgetni. Ugyanakkor más márkáknál különböző más helyeken vannak  töltőcsatlakozók, így például az egyik képen látható e-tron két állást is blokkol, hogy a bal első töltőnyílásával elég közel tudjon állni.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.