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 Elindult a Tesla Supercharger hálózat megnyitása más gyártók elektromos autói számára egy holland kísérleti projekttel. Amennyiben a későbbiekben a teljes hálózatot megnyitják, ez lesz a világ legnagyobb bárki számára elérhető elektromos autó töltőhálózata. Elon Musk júliusban erősítette meg, hogy év végéig megnyitják a Tesla töltőhálózatát más gyártók villanyautói számára is. Azonnal elindultak a találgatások, hogy mikor történik meg a nyitás, és milyen megoldással vehetik majd igénybe a külsősök a hálózatot, hiszen a Teslákon automatikusan indul a töltés az autó csatlakoztatását követően a kijelző és kezelőszervek nélküli oszlopokon. Az elektromos autók többsége azonban egyelőre nincs felkészítve a Plug&Charge megoldásra, bár az Ionity állomásokon a Porsche Taycan (és Audi logóval értékesített testvére), valamint a Ford Mustang Mach-e már képes az autó azonosítására. Tényleg megnyílik a Tesla Supercharger hálózata A találgatásoknak vége, ugyanis a Tesla ma részletes információt osztott meg a weboldalán a kísérleti projektről. Első körben, a mai naptól, 10 hollandiai helyszín lett használható más gyártók elektromos autóival a jelenleg több mint 25.000 oszlopból álló hálózatban. A kísérleti programban azok a holland villanyautósok, akik nem Teslát választottak, a Tesla alkalmazásával vehetik igénybe a 10 kiemelt helyszínen található töltőket, melyeket természetesen a Teslások is tovább használhatnak a megszokott módon. A kísérleti programban a cég folyamatosan figyelemmel kíséri a töltőoszlopok kihasználtságát és figyelembe veszi az új ügyfelek tapasztalatait. A megnyitott állomások alacsony számát aTesla a tapasztalatgyűjtéssel indokolja . A kísérleti programban részt vevő helyszínek a következők: Sassenheim, Apeldoorn kelet, Meerkerk, Hengelo, Tilburg, Duiven, Breukelen, Naarden, Eemnes és Zwolle. A programban csak Hollandiában élő villanyautósok vehetnek részt, így más országból Hollandiába utazók nem, de a Tesla azt ígéri, hamarosan további országokban indul majd hasonló program, de a Tesla figyelni fog arra, hogy csak olyan állomásokat nyissanak meg külsősök számára, ahol megfelelő kapacitás áll rendelkezésre ahhoz, hogy a Teslások ne szenvedjenek kárt a zsúfoltság miatt. Aki nem Teslát szeretne tölteni a Supercharger töltőkön le kell tölteni a Tesla alkalmazását (4.2.3 vagy újabb verzió) iOS vagy Android mobiltelefonra, létre kell hozni egy tesla fiókot, meg kell adni egy fizetési módot. Ezután a „Charge Your Non-Tesla” opciót kiválasztva a legközelebbi Supercharger helyszínt megkeresve az autó csatlakoztatása után a töltés az applikációból indítható. A töltés befejezéséhez szintén az alkalmazást kell használni. A szabad töltőoszlopok száma mellett az elérhető további szolgáltatásokat az egyéb típust használók is láthatják az applikációban, ugyanúgy, mint a Teslások az autó képernyőjén. A kWh alapú töltési díj a Teslások számára változatlan (Hollandiában 24 cent/kWh), a külsősök ennél magasabb áron (Apeldoorn Oost állomásnál például. 57 cent/kWh) tölthetnek. A töltési díjak a helyszíntől függően eltérők, azt mindig az applikációban kell ellenőrizni. Amennyiben a töltés befejezését követően egy autós nem hagyja el a töltőállomást, ugyanúgy parkolási díjat számítanak fel neki, ahogy a Teslásoknak. A Tesla Model S és Model X típusok az egyenáramú töltést is a Type 2 aljzaton keresztül fogadják, azonban ez a kábel más gyártók autóival nem használható. Az az európai Model 3 és Model Y típusok már CCS aljzattal kerültek forgalomba, ezért a Tesla Európában a régebbi v2 Supercharger oszlopokat is felszerelte CCS csatlakozóval. Korábban azt gyanítottuk, hogy technikai okból csak a v3 Superchargereket nyitja majd meg a cég, a weboldalon található információk alapján azonban úgy tűnik a v2 oszlopokon sincs akadálya a nyitásnak. A Superchargerek CHAdeMO csatlakozóval nem rendelkeznek, így csak a CCS aljzattal felszerelt autók tölthetnek majd a megnyitott állomásokon. Ahogy a fenti fotó elkészítésekor mi is tapasztaltuk, egyes modellek számára nehézkes lehet a kábel csatlakoztatása a kábel hossza és az autón a töltőnyílás elhelyezkedése miatt. Például BMW i3 tulajdonosok valószínűleg nem minden állomáson tudnak majd tölteni, mivel a parkolóhelyhez tartozó oszlop kábele nem ér el az autó töltőnyílásáig. A Tesla arra kérte az autósokat, hogy mindig úgy álljanak be, hogy ne akadályozzák a többi oszlop használatát. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!