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
auto
2024. 04. 24. szerda

Nagyobb akkut kaphat a Hyundai Ioniq 5

elektromos autó

Az ETNews információ szerint hamarosan Európába is a nagyobb, 77,4 kWh kapacitású akkumulátorral érkezhet a Hyundai Ioniq 5.

Amikor megjelent a Hyundai csoport első e-GMP platformra épülő modelljének európai és amerikai specifikációja, melyek között volt kb. 5 kWh kapacitás eltérés az akkumulátor méretében, azt gyanítottuk, hogy csupán kommunikációban van eltérés. Arra gondoltunk, hogy Európában a nettó (72,6 kWh), az Egyesült Államokban pedig a bruttó (77,4 kWh) akku kapacitást kommunikálja a koreai gyártó.

Hamar kiderült, hogy nem erről van szó, valóban kisebb akkuval forgalmazzák az Ioniq 5 modellt hazai piacán, Dél-Koreában, valamint Európában, mint az USA-ban. A testvérmodell KIA EV6 esetében nincs ilyen kettősség, azt Európába is a nagyobb, 77 kWh-s csomaggal hozták.

Kia EV6 vagy Hyundai Ioniq 5 az én autóm?

Ezután már csak azon csodálkoztunk, hogy miért érdemes háromféle akku csomagot gyártani, melyek közül kettő kapacitásában minimális az eltérés. Nemrégiben megjelent a BASTRO Power Station Youtube csatornáján egy videó, amely ha nem is ad egyértelmű választ a kérdésre, azt remekül bemutatja, hogy az akkumulátor csomag moduláris felépítése miatt nem bonyolítja meg különösebben a gyártást a háromféle akku méret, egyszerűen kihagyták két modul helyét az akkumulátor házában.

Jelenleg tehát háromféle akkumulátor készül az e-GMP platformos autókba, 58 kWh (24 modul, 288 cella), 72,6 kWh (30 modul, 360 cella) és 77,4 kWh (32 modul, 384 cella) kapacitással.

A koreai hírportál értesülései szerint egy évvel a gyártás megkezdését követően az Ioniq 5 is megkapja a 32 db 2,4 kWh-s modulból álló akkumulátort, ez azonban nem az egyetlen módosítás. Az autó szoftveres továbbfejlesztésének köszönhetően a hatótáv az akku méret növekedése által indokoltnál nagyobb mértékben, akár 10%-kal növekedhet. Az új szoftver nem csak az autó hatótávolságára lesz jótékony hatással, de a távolról (OTA) frissíthető funkciók száma is növekedhet.

Arról nem szól a hír, hogy mi lehetett az oka, hogy az első évben kisebb akkuval gyártották a modellt, ahogy az sem derült ki egyelőre, hogy a módosítás után háromféle akkumérettel lesz kapható az Ioniq 5, vagy a 72,6 kWh-s változatot kivezetik.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.