KITÖLTÖTTED MÁR?

Segíts, hogy még jobb tartalmat készíthessünk!

Azért a teslásokat is érheti néha meglepetés

A mai napon technikai okokból nem használható Magyarország egyik Supercharger töltőállomása, a szegedi helyszín. A coldgate jelenségről szóló cikkünkben már felhívtuk a figyelmet arra, hogy akkor is érdemes lehet beállítani az autó navigációs rendszerében célpontként egy Supercharger állomást, ha nem ott szeretnénk tölteni, mert az autó az akkumulátort előmelegíti a lehető leggyorsabb töltés érdekében.

(fotó: Marton Zoltán)

A nem működő állomás még egy érv amellett, hogy a Teslások olyankor is használják a navigációs rendszert, ha jól ismert környéken autóznak. Aki navi nélkül ment ma a szegedi töltőhöz, előfordulhat, hogy csak a helyszínen szembesül a nem működő töltővel, az autó rendszere azonban tud a kiesésről.

(fotó: Marton Zoltán)

 

Amiben még nagyon fejlődésre szorul a Tesla rendszere, hogy ne csak a Supercharger állomásokkal tervezzen. Belgrádba ugyanis a szegedi SuC kiesése miatt Debrecen érintésével tervezi az autó az útvonalat, ami enyhén szólva őrültségnek tűnik. Lényegesen takarékosabb megoldás bármelyik Szeged felé útba eső 50 kW-os DC villámtöltőt használni, mint egy közel 300 kilométeres kerülőt tenni Debrecen felé.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.