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
auto
2024. 04. 27. szombat

A Porschénál előre megmondták, hogy első villanyautójuk, a Taycan nem csupán egyetlen modell, hanem egy egész család lesz, különböző hajtásopciókkal és karosszériaformákkal. A ma induló Los Angeles-i AutoMobility rendezvényen be is mutatták két legújabb ötletüket.

Az egyik újdonság egy már régóta várt típus. A Taycan ez idáig kilógott a Porsche kínálatából abban a tekintetben, hogy ez volt az egyetlen modell, amelyből nem készült GTS változat. Ennek most vége, a portfólió egyedüli teljesen elektromos meghajtású tagja is magára ölthette ezt a legendás jelölést. A Taycan GTS a Porsche elmondása szerint az arany középutat képviseli a 4S és a Turbo típusok között –maximális teljesítménye 440 kW (590 lóerő) Launch Controllal, a 100 km/h-s sprintet pedig 3,7 másodperc alatt futja. A gyártó kiemeli a GTS hajtásrendszerének kiemelkedő hatékonyságát, ami nélkül a típus nem tudna 504 kilométert elmenni egy töltéssel a WLTP szabvány szerint. Valójában ez a legelső tagja a Taycan-családnak, amelynek hatótávja túllépi az 500-as határt.

A GTS-t különféle külső és belső egyedi stílusjegyek jellemzik, például fekete, vagy más sötét színű berakások, épp úgy, mint a hagyományos Porschék GTS változatain. Aki hiányolja a sportautóból a motorzajt, azt a Porsche Electric Sport Sound funkció próbálja kárpótolni. Ezzel a típussal vezeti be a vállalat egy új opcionális felszerelését, a Sunshine Controllal kiegészített panorámatetőt, amelynek napfényáteresztő képessége változtatható. A tető kilenc szegmensből áll, amelyeket egyenként lehet állítani – a Porsche szerint ez egyedülálló az autóiparban. Németországban a GTS bruttó 131.834 euróról indul.

A másik újdonság egyben egy vadonatúj karosszériatípus is a Taycan számára, még ha ez első ránézésre nem is annyira nyilvánvaló. A Cross Turismo, melyet gyakran a Porsche második villanyautójaként emlegetünk, de valójában ez is a Taycan egyik variánsa, azzal a céllal született meg a cég tervezőasztalán, hogy nagyobb csomagteret, off-road képességet, összességében nagyobb praktikusságot kínáljon a vásárlóknak. Na de akkor mitől új a Los Angelesben bemutatott GTS Sport Turismo?

Ez a változat a GTS sportautó kombi formájú testvére, és azoknak ajánlják a németek, akik a Cross Turismo mindennapi használhatóságát kívánják ötvözni a Taycan teljesítményével az aszfalton. Lényegében a Cross Turismóval ellentétben ezt nem készítették fel a terepre, de megmaradt a kombis hátsó forma, amely 1200 liternél is nagyobb csomagteret tartogat. GTS jelöléssel a Sport Turismo 132.786 eurótól indul a németeknél, később más hajtásopciókkal is megjelenik.

Mind a két újdonság 2022 tavaszán érkezik a kereskedésekbe.

This slideshow requires JavaScript.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.