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
auto
2024. 04. 26. péntek

Bréking: nem zárták ki a Teslásokat a kocsijukból

elektromos autó

Igen, megint volt egy hangzatos szalagcím a Teslával kapcsolatban a hétvégén, és nem, megint nem volt igaz.

Remélem ezzel most senkit nem sokkoltunk.

Kizárta őket az autó

Magyar idő szerint péntekről szombatra virradóra több Tesla tulajdonos jelezte a közösségi médiában, hogy telefonjával nem tud kapcsolódni autójához. A hír eljutott Elon Muskig is, aki Twitteren pár órával később már jelezte is, hogy elhárították a hibát, amit egyébként nálunk Európában az időeltolódás miatt valószínűleg nem is lehetett észrevenni – én is csak utólag, a hírekből értesültem róla.

A hír idáig talán nem is lenne túl izgalmas, hiszen leginkább az volt a következménye, hogy nem lehetett mondjuk távolról beindítani a klímát, vagy a lakásban ülve kinyitni a kocsihoz leugró házastársunknak a csomagtartót. Azonban a mainstream médiába már úgy került át az eset, mintha a Teslásokat kizárták volna az autójukból. A vezető angol nyelvű híroldalak szalagcímei mind azt a látszatot keltették, hogy több száz Tesla tulajdonos állt az autója mellett, és nem tudta kinyitni az ajtót, használni az autót. Pedig dehogy.

A Teslákhoz alapvetően két fajta kulcs jár. Az egyik a régi S/X esetében egy fizikai kulcs, egy kis fekete, autó formájú távirányító, amit a Model 3/Y esetén egy bankkártya méretű, de annál vékonyabb NFC képes plasztiklap váltott fel. A másik kulcs a zsebünkben lévő mobiltelefon, ami már akkor nyitja az autót, ha a közelébe érünk, és távozáskor automatikusan zárja is.

Egyik kulcsfajtához sem kell adatkapcsolat – a távirányító úgy működik, mint minden autónál, de az NFC kártya sem csatlakozik a nethez, csak a B oszlophoz kell érinteni. A mobiltelefonos appnál annyi valóban van, hogy bejelentkezve kell lennünk, hogy működjön, tehát, ha valaki mondjuk egy moziból kilépve újraindította a telefonját, és nem tudott belépni az applikációba, és nem volt nála az NFC kártya vagy távirányító sem, akkor valóban kerülhetett bajba, de azért ez a felhasználók eléggé kis szeglete kellett, hogy legyen.

A jogsi mellé is befér a pénztárcába a Model 3/Y kártyakulcsa.

Általános jótanács, hogy bármennyire is kényelmes a telefon használata – hiszen nem kell semmit csinálni, nyomkodni, pénztárcából elővenni, elég, ha a zsebünkben van -, azért mindig legyen nálunk a másodlagos kulcs, hiszen a telefon lemerülhet, összetörhet.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.