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
auto
2024. 04. 20. szombat

Elképesztő, mit művelnek egy 2 millió eurós hiperautóval a sárban

elektromos autó

Kezdetét vette Zágrábban a Rimac vadonatúj, hipermodern főhadiszállásának építése, a mintegy 200 millió eurós beruházásból Európa egyik legnagyobb kombinált kutatás-fejlesztési központja és autógyártó létesítménye valósul meg. Ez a komplexum lesz a kulcsa annak, hogy a horvát start-up előreléphessen a kis szériás autógyártásról a nagyobb projektek felé, és növelje nagy teljesítményű elektromos hajtásláncainak és akkurendszereinek gyártási kapacitását még több autógyártó vállalat számára, ami továbbra is a Rimac központi üzletágának számít. A 200 ezer négyzetméteres területen, melynek fele beépített, lesz tesztpálya, múzeum, dizájnstúdió, park, VR-szoba, konditerem, étterem, óvoda, és számos olyan szolgáltatás, amely az alkalmazottak ideális munkakörülményeit biztosítják. A létesítmény 2023-ban készül el, és hosszú távon több mint 2500 főnek ad majd munkát.

 

De tudjuk, hogy olvasóinkat nem az új gyár csalogatta ide. Hanem az a videó, amit Mate Rimac, a cég vezérigazgatója tett közzé a Nevera hiperautóról. Adott egy hatalmas, egyelőre viszonylag üres placc, és egy közel 2000 lóerős villanyautó, amit nem kell kímélni, mert hamarosan egy törésteszten végzi. Kinek ne jutna eszébe egy kis szórakozás?

Habár alapvetően a 2 millió eurós vadállatot nem épp a sáros, kavicsos terepre tervezték, úgy tűnik, nem zavarja, hogy nem valamelyik neves versenypályán kell bizonyítania. A videóban szereplő autó egyébként egy 2021 elején gyártott előszériás darab, amiket tesztekhez és sajtóeseményeken használt a Rimac. Öveket becsatolni, indulunk dagonyázni a horvátok szupersportautójával!

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.