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
auto
2024. 04. 20. szombat

A Los Angeles-i Autószalonnal egy időben egy másik neves autókiállítás is várja a látogatóit: a 19. alkalommal megrendezett Kantoni Autószalonon mutatta be legújabb modelljét az XPeng Motors. A G9 névre keresztelt elektromos SUV a kínai gyártó elektromosautó-kínálatának negyedik tagja, és szépen illeszkedik a testvérei közé, hiszen közepes méretű divatterepjáróként egy olyan szegmenst tölt be, amely eddig kimaradt az XPeng portfóliójából.

De nem csak amiatt passzol a kínálatba, amiben különbözik társaitól, hanem amiatt is, amiben hasonló, ez pedig a magasan fejlett mesterséges intelligencia. Az XPILOT rendszert a Kínában kapható legjobb vezetéstámogató rendszerként tartják számon, jelenleg a 3.0-s változat a legfrissebb főverzió, de a G9 már a 4.0-s változattal érkezik, amelyben két NVIDIA Orin-X chip dolgozik 508 TOPS (Tera Operations per Second) számítási-teljesítménnyel, 8 millió pixeles felbontású dupla első, és 2,9 millió pixeles oldalirányba néző kamerákkal. Az úgynevezett X-EEA 3.0 szoftverarchitektúra emellett minden korábbinál gyorsabb OTA frissítéseket ígér.

A G9 egy vadonatúj, SiC (szilícium-karbid) padlólemezre épül 800V feszültségű rendszerrel, így az akkumulátorba az XPeng által nemrég bemutatott, maximálisan 480 kW teljesítmény leadására alkalmas villámtöltőn 5 perc alatt 200 km hatótáv beletölthető. Sajnos az akkumulátor által elbírt töltési teljesítményről, hatótávolságról, és más műszaki adatokról egyelőre nem tett említést a gyártó.

1000 km hatótávú okosszedánnal tör be Németországba a kínai NIO

A G9 Európában is meg fog jelenni, sőt, az XPeng elmondása szerint ez az első autója, amelyet a legelső pillanattól fogva globális piacra terveztek. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy mikortól lehet megvásárolni az SUV-t – a pletykák szerint 2022 végén kerül piacra, de az október végi Tech Day rendezvényen az XPeng az XPILOT 4.0 érkezését 2023 első felére ígérte. Így tehát vagy ekkor jelenik meg a G9, vagy a vezetéstámogató rendszer új változata jön meg a tervezettnél hamarabb, de persze az sem kizárt, hogy a vásárlók csak utólag, frissítés útján kapják meg az okosabb asszisztenseket.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.