A Sony két évvel ezelőtt, a 2020-as CES elektronikai szakkiállításon rántotta le a leplet a Vision-S 01 elnevezésű elektromos koncepcióautójáról, amelyet követően azonnal meg is indultak a találgatások, hogy vajon egy újabb szórakoztató elektronikai cég kóstol-e bele az autógyártás világába. A japán vállalat cáfolta ezeket a híreket, és azt állította, hogy a jármű kizárólag technológiai prezentációs célt szolgál, ám ismét felröppentek a pletykák a sorozatgyártásról, amikor a cég közúton is tesztelni kezdte a Vision S-t. A Sony továbbra is ragaszkodott ahhoz a kijelentéséhez, hogy sem ők, sem partnereik nem viszik gyártásba a villanyautót, ám az idei CES-en tett bejelentéseik nem ezt támasztják alá. Vision-S 02 és Vision-S 01 A ma kezdődő kiállításon ismét ott tündököl a Vision-S, ám most egy másik újdonságnak is jutott hely mellette: bemutatkozott a Vision-S 02, amely nem más, mint a kétéves prototípus városi terepjáró változata. Csakúgy, mint 2020-ban, a prezentáción a Sony a vezetéstámogató rendszereket kiszolgáló hardverek és szórakoztató technológiák bemutatására koncentrált, így műszaki adatokat nem kaptunk a hajtásrendszerről, de mivel közösek az alapok a Vision-S 01-gyel, vélhetően a hajtásláncban sincsenek nagy eltérések. A Sony Vision-S SUV-jának januári bemutatója A brit Autocar információi szerint egyébként 4895 mm-es hosszával, 1930 mm-es szélességével, és 1651 mm-es magasságával az SUV durván Tesla Model Y méretű, és akár 7 ülésnek is van hely benne. Ami azonban még a két elektromos koncepciónál is fontosabb, az az úgynevezett Sony Mobility Inc. vállalkozás megalapítása 2022 tavaszán, ami a cég közleménye szerint „az elektromosautó-piacra történő belépés lehetőségeit deríti fel”. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!