Tisztán elektromos lesz a Lamborghini Urus
Az idei az utolsó év, hogy kizárólag hagyományos meghajtású járművek közül lehet választani a Lamborghini kínálatában, ezt követően életbe lép a Volkswagen csoporthoz tartozó sportautómárka stratégiájának második szakasza, amelynek a kínálat elektromosítása a fő fókusza. Ezt a stratégiát már tavaly májusban bejelentette a Lambo, ám most Stephan Winkelmann, a vállalat vezérigazgatója több interjúban is kitért néhány részletre azzal kapcsolatban, hogy mely modelleket hogyan érinti majd a villamosítás.
2023-ban megjelenik a márka legelső, sorozatban gyártott hibridje, amely a mostani Aventador plug-in hibrid meghajtású, V12 motoros utódjaként érkezik a piacra. Ez lesz az első megvásárolható Lamborghini, amelyen a tervezők elrejtenek töltőcsatlakozót. 2024-től aztán a jelenlegi kínálat másik két tagját, az Urus sportterepjárót, 2025-től pedig a Huracán hiperautót is kizárólag hibrid hajtásrendszerrel lehet majd megvásárolni. 2024 végére ezzel minden hagyományos meghajtású modell kifut a kínálatból, ami a márka számításai szerint legalább 50%-os CO2-kibocsátáscsökkentést eredményez.
Mindazonáltal az évtized nagyobbik részében a Lamborghini elektromosítása megragad a hibridek szintjén, és csak 2028-ra jut el a márka oda, hogy piacra dobja legelső tisztán elektromos modelljét. Ez egy új, 2+2 üléselrendezésű, a szedánokénál és a GT-knél nagyobb hasmagasságú villanyautó lesz, mely egy olyan szegmens képviselőjeként érkezik, amelyet a márka évtizedekkel ezelőtt hátrahagyott. A modell jellemzőiről az idei évben születik meg a végleges döntés. A vezérigazgató az elektromos modellek kapcsán elárulta, hogy az Urus SUV második generációja is tisztán elektromos hajtásra vált át. Ez azonban még messze van, a tervek szerint 2029-ben jelenik meg, és az első nemzedéktől radikálisan eltérő autó lesz.

A Lamborghini lassú átállása az elektromos autókra nem meglepő a korábbi nyilatkozatok alapján. 2018-ban például a cég műszaki igazgatója azt hangoztatta, hogy a szupersportautók az energiáról és teljesítményről szólnak, ami nem összeegyeztethető az akkumulátorral. Ezt persze azóta már számtalan autógyártó megcáfolta, de a villany-Lamborghinik bevezetését ennek ellenére nem hozták előrébb.
Arra a kérdésre egyébként, hogy a Lamborghini vásárlói készen állnak-e a hibridizációra, Winkelmann azt felelte: „Biztos, hogy készen állnak a hibridizációra, mert mindig azt mondtuk, hogy nem nekünk kell az elsőnek lennünk, de amikor belevágunk, akkor a legjobbnak kell lennünk, és erősen hiszünk abban, hogy ez meg fog történni.”
A Lambo valóban nem lesz már az első a hagyományos szupersportautó-gyártók között konnektoros modellel, hiszen a Ferrari már a piacra dobta a sajátját, valamint a Koenigsegg Regera is tölthető a hálózatról.