PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
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

Tisztán elektromos Ferrarit ugyan még néhány évig nem fogunk látni az utakon, de tavaly május óta már az olasz sportautó-márka vásárlói is megtapasztalhatják, milyen érzés a V8 lármája nélkül autózni, és ha utána még fel is töltik a SF90 Stradale akkumulátorát, akkor arra is rádöbbenhetnek, hogy mennyire nem nagy ördöngösség rádugni egy autót a hálózatra. Elektromos képességeit tekintve semmi kiemelkedő sincs a gyártó első plug-in hibridjében, de sokat segíthet eloszlatni az ügyfelek tévhiteit az elektromobilitásról.

A maranellói cég most bemutatta legújabb modelljét, mely plug-in hibrid hajtásláncával elvette hagyományos testvérétől, a 812 GTS-től a világ legerősebb lenyitható tetejű, szériagyártott autója címet. Az SF90 Spider egy az egyben a Stradale technológiáját használja, azaz a 780 lóerős, 4-literes ikerturbós V8-as erőgép teljesítményét három kicsi villanymotor tornázza feljebb 162 kW-tal. A végeredmény egy 986 lóerős, 900 Nm nyomatékú, összkerék-meghajtású paripa, ami akár 2,5 másodperc alatt is felér 100 km/h-ra álló rajtból. Az energiát egy 7,9 kWh-s akkupakkból kapják a motorok, ami ha teljesen fel van töltve, akkor körülbelül 25 kilométeren keresztül biztosítja a hajtást a belsőégésű motor nélkül.

Az SF90 Spider nagyrészt megőrizte a Stradale formáját és arányait, az egyedüli különbségek a tető kialakításához kapcsolódnak. Mint minden lenyitható tetejű modern Ferrari, a Spider is egy visszahúzható alumínium keménytetőt kapott, ami 14 másodperc alatt nyílik vagy csukódik. A komplex mechanizmushoz beültetéséhez egy kicsit módosítani kellett az autó hátrészén, az utastér mögé a fejtámlákkal egy vonalban egy pár támpillér lett beépítve, csökkentve a hátrafelé látás korlátozottságát. Az utasteret is egy kicsit előrébb tolták a tervezők, a tetővonal 20 mm-rel lentebb került, és a szélvédő futása is kicsit meredekebb.

A második plug-in hibrid Ferrari szállítása 2021 második felében kezdődik, ára 473.000 euróról indul Olaszországban.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.