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 A Ford mutatott már be néhány hajmeresztő, one-off elektromos koncepcióautót – gondoljunk csak például a hét(!) villanymotorral felszerelt Mustang Mach-E 1400-ra –, de a legújabb fejlesztés, ami a ma megnyitott Goodood Festival of Speed rendezvényen parádézik, egy egészen új szintre emeli az őrületet. Az amerikai cégnél régre nyúlik vissza a SuperVan hagyománya – 1971-ben mutatkozott be az első olyan furgon, amibe versenyautók hajtását szerelték. A jármű mindig is a Transit haszongépjármű külsejét vette fel egy erős vizuális tuning kíséretében, és azt a célt szolgálta, hogy izgalmas műsorral szórakoztassa a közönséget, prezentálva a Ford eredményeit a hajtásrendszerek teljesítményét illetően. És mivel manapság már a legtöbb autógyártó számára világossá vált, hogy a belsőégésű motoros hajtás fejlesztésébe pénzt ölni nem éppen megtérülő befektetés, a legújabb Supervan is tisztán elektromos hajtást kapott. A Ford Pro Electric SuperVan névre keresztelt bestiába négy villanymotort építettek be a mérnökök, amelyek együttes teljesítménye megközelíti a 2000 lóerőt. A villanyautó a nemrég bemutatott E-Transit Custom alapján épült, azaz nincs szupersportautó-teste, ez a brutális teljesítmény azonban még így is képes arra, hogy álló helyzetből kevesebb mint két másodperc alatt 100 km/h sebességre gyorsítsa a járművet. Ehhez természetesen szükség volt egy speciális, versenypályára konfigurált futóműre is, de számos alkatrészt megtartottak az alapként szolgáló furgonból. Az autó motorsport-specifikus konstrukciója az E-Transit Custom padlózatát acélvázzal és könnyű kompozit karosszériaelemekkel párosítja. Az 50 kWh-s folyadékhűtéses akkumulátorcsomagot az optimális súlyeloszlást és az alacsony súlypontot figyelembe véve helyezték el, és körülbelül 45 perc alatt teljesen újratölthető egy szokványos elektromos gyorstöltővel. A Ford Pro Electric SuperVan belterében teljes bukókeret és a FIA szabványainak megfelelő versenyülések találhatók a biztonság érdekében, valamint egy nagy SYNC érintőképernyő, amely közvetlenül a Ford sorozatgyártású járműveiből származik, és a fejlett csatlakozási és információs rendszereket vezérli. A bemutatójárművet a Ford Performance, valamint az elektromos versenyzésre szakosodott ausztriai STARD fejlesztették ki titokban, a külső dizájnt pedig a Ford Design csapata alkotta meg a németországi Kölnben. A goodwoodi pályán Romain Dumas vezeti a tuningfurgont. Ha valaki képes kézben tartani ezt a bestiát, akkor azon a pilótán, aki a VW ID.R-rel megjárta a kínai hegyvidéket, biztosan nem fog ki ez a feladat. Részletesebb infókat az alábbi videóban árulnak el a fejlesztők: Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!