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
auto
2024. 04. 26. péntek

Az elektromos meghajtás körül sokáig keringett az a tévhit, hogy az ilyen autók eredendően lassúak. Ez persze sosem volt igaz, a villanymotor mindig is alkalmas volt a nagy sebességre, csak általában a szerény kapacitású aksik miatt korlátozták a kocsik végsebességét és gyorsulását. Ez az idő előrehaladtával azért jócskán változott.

A legdrágább sportautóknál azonban a mérce mindig is más volt, így ott még mindig feszegetik a határokat.

Aludni sem tudtunk

A Tesla mindig is fontosnak tartotta, hogy autói sportosak legyenek, így még a cég legolcsóbb autója is 6 másodperc alatt van százon és 225 km/h a végsebessége. A Performance modellek már korábban is brutális teljesítményre voltak képesek, a legújabb és leggyorsabb Model S végsebessége azonban hivatalosan még mindig korlátozva van. A gyártó anno 320 feletti tempót ígért, de aztán az autó 260 km/h végsebességgel jelent meg, és ezt úgy 280-ig húzták fel, amikor bevezetésre került a versenypályákra szánt Track Mode. Természetesen be van ígérve egy későbbi szoftverfrissítés a teljes potenciál kiaknázásához, de a cég szerint ahhoz módosított fékek és speciális gumik is kellenek majd.

Úgy néz ki, van, aki megunta a várakozást.

A kanadai Ingenext tuningcég felkészítette az autót a maximális végsebességre, és bár mindent nem árultak el a Drive Tesla kérdéseire, azt megosztották, hogy új gumikat és fékeket szereltek a Teslára, valamint sikerült feloldaniuk a szoftveres sebességhatárolást. Egy reptérre vitték ki az autót a tesztekre és

a legnagyobb sebesség amit elértek vele, az 217 mérföld per óra, azaz 349,2 km/h volt.

Később futottak még pár tesztet, volt amikor „csak” 213 mérföldet értek el – erről készült a fenti videó – de a cég már korábban is feszegette az autó határait, akkor, egy hivatalos megmérettetésen csak 305 km/h-ig jutottak. A mostani eredmény azonban azt mutatja, hogy a különleges szénszálas megerősítésű forgórész és a Plaid akkumenedzsmentje képesek egészen szédületes teljesítményre is, bár azért meglepődnénk, ha ez a tempó sokáig tartható lenne, mielőtt valami felmelegedik.

Érdemes azonban észben tartani, hogy a Plaid egy 5 személyes hatalmas szedán, 800 literes csomagtérrel és 2162 kg össztömeggel, nem pedig egy kifejezetten pályára gyártott sportautó. Hajmeresztő belegondolni, mire lesz képes az új Roadster ugyanezzel a hajtáslánccal.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.