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 A Mercedes-Benz portfóliójában jelenleg már hat teljesen elektromos Mercedes-EQ modellt találhatunk, melyek három kontinens hat gyárában gördülnek le a gyártósorról. Az évtized végére azonban teljesen átállna villanyautók gyártására a stuttgarti vállalat – legalábbis ott, ahol ezt „a piaci körülmények lehetővé teszik” – ez pedig nagyszabású tervezést és a gyártási hálózat átalakítását, összehangolását igényli. A Mercedes most sajtóközleményben számolt be arról, hogy a vezetőség és az alkalmazottak képviselői megegyeztek az Electric Only stratégiát támogató feladatkiosztás részleteiről. Érdemes itt az elején megemlíteni, hogy a német prémium márka az elektromosítással párhuzamosan újrapozícionáláson is dolgozik, és a májusi bejelentés szerint három termékcsoportra fókuszál: Top End Luxury, Core Luxury és Entry Luxury. Lesznek tehát csúcsmodellek, az eladások döntő részét adó központi luxusautók, valamint belépő szintű, de a korábbiaknál magasabbra pozícionált járművek. Ez utóbbi kategóriában a modellvariánsok száma 7-ről 4-re csökken, miközben magasabb technológiai felszereltségnek örvendhetnek a vásárlók. A Mercedes-Benz átalakulásának elsőszámú helyszíne Sindelfingen lesz, ahol a márka prémium csúcsmodelljei (Top End Luxury) készülnek. Tavaly itt indult el a teljesen elektromos EQS luxuslimuzin termelése az úgynevezett Factory 56-ban a hagyományos S-osztály, és a Mercedes-Maybach S-osztály gyártósorán, 2025-től pedig az AMG.EA platformon alapuló elektromos modellekkel bővül a gyár portfóliója. Mercedes-Benz Sindelfingen A Core Luxury és az Entry Luxury kategóriák termékein három európai gyár osztozik. A brémai létesítmény elektromobilitási pályafutása 2019-ben kezdődött az EQC divatterepjáró gyártásával, néhány hónapja pedig a teljesen elektromos EQE is innen indul a kereskedésekbe. Az évtized közepétől itt egy, az MB.EA platformra épülő modellt integrálnak a termelésbe. Mercedes-Benz Bréma Rastatt sem maradt villany-Mercedes nélkül, a német-francia határ közelében fekvő városban 2021 óta gyártják a teljesen elektromos EQA kompakt modellt, de plug-in hibrid rendszerrel szerelt kompakt járművek gyártásáért is felelős. 2024-től új, az MMA platformra épülő modellek gördülnek le az üzem gyártósoráról. Mercedes EQA A németek villanyautó-stratégiájából mi magyarok is kivesszük a részünket, hiszen tavaly óta Kecskeméten készül az EQB, amely egyébként a legelső, teljes egészében idehaza gyártott elektromos meghajtású sorozatgyártású autó. Ezt az EVA 1.5 padlólemezre illesztik rá az alkalmazottak, de 2024-től új, a kompakt villanyautók alá tervezett MMA, valamint a 2025-ben érkező MB.EA platformra épülő modellek gördülnek le a gyártósorról. Mercedes-Benz EQB, Kecskemét Európán kívül két kontinensen gyárt még elektromos autót a Mercedes: Ázsiát Peking, Amerikát pedig Tuscaloosa látja el járművekkel. A Mercedes-EQ elektromos járművek akkumulátorait egy globális akkumulátorgyártó hálózat szállítja, amely három kontinens gyárait öleli fel. A cég kiemeli, hogy az akkumulátorrendszerek helyi gyártása kulcsfontosságú sikertényező a villanyautózás felfuttatása érdekében, és meghatározó eleme annak, hogy rugalmasan és hatékonyan lehessen kielégíteni az elektromos járművek iránti globális keresletet. Az Accumotive 2012 óta gyárt akkumulátorrendszereket hibridekhez és elektromos járművekhez a németországi Kamenzben. A telephelyen egy második akkumulátorgyár 2018-ban kezdte meg működését, és 2019 óta gyártja az EQC akkumulátorrendszereit, 2021 óta pedig a kompakt modellek akkumulátorait. A Beijing Benz Automotive Co. Ltd. (BBAC) helyi akkumulátorgyártó üzemet hozott létre a kínai pekingi Yizhuang Industrial Park területén, és innen látja el a kínai piacon megjelenő villanyautókat. 2019-ben Bangkokban is nyílt egy üzem, ahol a hálózatról tölthető hibridek és a teljesen elektromos járművek akkumulátorrendszereit állítják elő. A lengyelországi Jaworban található Mercedes-Benz akkumulátorgyár 2020 óta gyárt plug-in hibrid akkumulátorokat a C-, E- és S-osztályhoz. 2021-ben a telephely kibővítette portfólióját a kompakt Mercedes EQA és EQB akkumulátorrendszereivel. A németországi Stuttgartban található Untertürkheim telephely részeként két gyár gyárt akkumulátorrendszereket. A hedelfingeni üzem 2021 óta állít elő akkumulátorokat az EQS-hez és az EQE-hez, néhány hete pedig megkezdődött a brühli üzemben a plug-in hibrid akkumulátorok gyártása, amelyeket többek között az új GLC-ben is felhasználnak majd. Idén kezdte meg működését az új akkumulátorgyár Bibb megyében, a Mercedes-Benz tuscaloosai járműgyára közelében, ahol még ebben az évben megindul az akkurendszerek gyártása a teljesen elektromos EQS SUV és EQE SUV számára. A Mercedes-Benz akkumulátorgyártó hálózata a későbbiekben egy másik akkumulátorgyárral is kiegészül a sindelfingeni telephelyen. Accumotive, Kamenz A Mercedes-Benz a 2022-2026-os üzleti tervének részeként több mint kétmilliárd eurót fektet be európai gyárainak átalakításába. Ez a lépés a következő generációs elektromos platformok gyártására való felkészülést alapozza meg, biztosítva a jövőbeni foglalkoztatást az európai helyszíneken. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!