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
auto
2024. 03. 19. kedd

Most már a Fordnak is van egy idióta visszahívása

Egy ideje már nem csak mi, de olvasóink is unják, hogy az elavult osztályozási rendszerek miatt a szoftveres frissítéseket is visszahívásnak minősítik a hatóságok.

Most a Fordnál is van már egy ilyen példa.

Total Recall

A Ford F-150 Lightning sorozatgyártása alig két hónapja indult be, mégis, most úgy néz ki, hogy szinte az összes autót visszahívják. Az ok eléggé banális, a 20 és 22 colos kerekekkel szerelt példányok fedélzeti számítógépében ugyanis, hibásan, 2,4 bart adtak meg a kerekek ideális nyomásának, miközben a valóságban 2,8-at javasol a gyártó. Így a TPMS szenzor nem jelez hibát a két érték közötti tartományban, még akkor sem, ha a gumi ereszt.

Természetesen nem szeretnénk elbagatellizálni a hibás guminyomás okozta biztonsági kockázatot. Ha a szenzor nem jelez időben, későn kapcsolunk, hogy lassú defektünk van, sérülhet a felni, vagy szélsőséges esetben akár baleset is lehet a hiba következménye. Azonban ez az eset praktikusan még talán a biztonsági visszahívások között is alacsony kategóriába sorolandó, végül is nem esik le a kocsi kereke, ráadásul a Ford egy vezeték nélküli szoftverfrissítéssel javítani tudja a 2886 autót érintő hibát.

Aki nem akar kockáztatni, annak 20 perc alatt frissítik a kocsit a legközelebbi Ford-kereskedésben, aki pedig nem aggódik annyira, annak 30 napon belül automatikusan megérkezik a javítás az autójára.

Az ilyen és ehhez hasonló esetek visszahíváskénti megjelölésével alapvetően két probléma van. Az egyik, hogy sem az angol recall, sem a magyar visszahívás kifejezés nem fedi a valóságot, hiszen nem kell visszavinni a kocsikat a kereskedésbe egy alkatrész fizikai cseréjére. A másik, hogy a mindenre ráaggatott, túlhasznált kifejezés elértékteleníti azt, így a komoly problémákról szóló figyelmeztetéseket is átlapozza majd a nagyérdemű az újságok virtuális hasábjain, vagy az elektronikus postaládájában.

Visszahívás: se tesztvezetni, se átadni nem lehet az elektromos Ford Mustangot

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.