Az elektromos meghajtás körül sokáig keringett az a tévhit, hogy az ilyen autók eredendően lassúak. Ez persze sosem volt igaz, a villanymotor mindig is alkalmas volt a nagy sebességre, csak általában a szerény kapacitású aksik miatt korlátozták a kocsik végsebességét és gyorsulását. Ez az idő előrehaladtával azért jócskán változott.
A legdrágább sportautóknál azonban a mérce mindig is más volt, így ott még mindig feszegetik a határokat.
Aludni sem tudtunk
A Tesla mindig is fontosnak tartotta, hogy autói sportosak legyenek, így még a cég legolcsóbb autója is 6 másodperc alatt van százon és 225 km/h a végsebessége. A Performance modellek már korábban is brutális teljesítményre voltak képesek, a legújabb és leggyorsabb Model S végsebessége azonban hivatalosan még mindig korlátozva van. A gyártó anno 320 feletti tempót ígért, de aztán az autó 260 km/h végsebességgel jelent meg, és ezt úgy 280-ig húzták fel, amikor bevezetésre került a versenypályákra szánt Track Mode. Természetesen be van ígérve egy későbbi szoftverfrissítés a teljes potenciál kiaknázásához, de a cég szerint ahhoz módosított fékek és speciális gumik is kellenek majd.
Úgy néz ki, van, aki megunta a várakozást.
A kanadai Ingenext tuningcég felkészítette az autót a maximális végsebességre, és bár mindent nem árultak el a Drive Tesla kérdéseire, azt megosztották, hogy új gumikat és fékeket szereltek a Teslára, valamint sikerült feloldaniuk a szoftveres sebességhatárolást. Egy reptérre vitték ki az autót a tesztekre és
a legnagyobb sebesség amit elértek vele, az 217 mérföld per óra, azaz 349,2 km/h volt.
Később futottak még pár tesztet, volt amikor „csak” 213 mérföldet értek el – erről készült a fenti videó – de a cég már korábban is feszegette az autó határait, akkor, egy hivatalos megmérettetésen csak 305 km/h-ig jutottak. A mostani eredmény azonban azt mutatja, hogy a különleges szénszálas megerősítésű forgórész és a Plaid akkumenedzsmentje képesek egészen szédületes teljesítményre is, bár azért meglepődnénk, ha ez a tempó sokáig tartható lenne, mielőtt valami felmelegedik.
Érdemes azonban észben tartani, hogy a Plaid egy 5 személyes hatalmas szedán, 800 literes csomagtérrel és 2162 kg össztömeggel, nem pedig egy kifejezetten pályára gyártott sportautó. Hajmeresztő belegondolni, mire lesz képes az új Roadster ugyanezzel a hajtáslánccal.