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 Motoros körökben talán sokaknak lehet ismerős a Nimbus név, mint a 20. század egyik legismertebb európai motorkerékpár gyártója, amit a dán H.M. Nielsen és Peder Andersen Fisker alapított az 1910-es években. Az eredetileg Nilfisk néven indult vállalat elektromos meghajtó motorokat és porszívókat gyártott abban az időben, amikor a Ducati még rádiókkal foglalkozott. Amikor azonban a motorkerékpárok egyre népszerűbbek lettek a cég is profilt váltott és Fisker 1918-ban kifejlesztette az első Nimbus motorkerékpár prototípusát, amit 10 évig gyártottak. Nimbus Model A 1918-1928 | forrás: yesterdays.nl Ugorjuk előre az időben 1934-ig, amikor megjelent a vállalat legismertebb, legsikeresebb és legtöbbet megélt modellje a Nimbus Type C. Az összkerékhajtású, 4 hengeres, 750 köbcentis modell kezdetben csak 18 lóerős volt, amit a későbbi változatokban 22 lóerőre sikerült felhúzni. Ez akkoriban nagy ugrásnak számított. Az elérhető legnagyobb sebessége 120 km/h volt, és a lakossági felhasználás mellett nagyon népszerű volt hivatali körökben is. A hadsereg és a rendőrség mellett a dán posta is előszeretettel alkalmazta a típust, amit a vállalat érthetetlen módon nem exportált más országokba, pedig kétüléses és oldalkocsis változat is készült belőle. Nimbus Type C 1955 | forrás: bike-urious.com Újjászületés A 2020-as években valahogy divat lett a régi dolgok feltámadása. Nem meglepő módon a Nimbusnak máig sok rajongója, gyűjtője és közösségi csoportja is van az egész világon. 2014-ben egy dán vállalkozó, Claus Støvlbæk Clausen úgy érezte, hogy kötelessége tiszteletben tartani a Nimbus nevet, és büszke szimbólumként újraéleszteni a dán innovációt, valamint technológiai és design örökségét. Felvette a kapcsolatot a Nilfisk-Andvance vállalattal, amely minden jogot birtokolt és megvásárolta a teljes Nimbus védjegy- és technológiai jogokat. Az üzlet lezárultát követően bevonta a 3Part dizájncéget az újjáélesztésbe és végül megszületett az új elektromos változat, ami teljes mértékben a népszerű Type C alapjaiból indul ki és első körben elektromos kerékpárként definiálták, majd abból készítették el a motor terveit. forrás: Rideapart forrás: Rideapart A vállalat azt tervezi, hogy mind az elektromos kerékpárt, mind a motorkerékpárt piacra dobja 2025-ben. Később oldalkocsis változatot is terveznek, de ennek a tervei még csak fejben léteznek. Forrás: webbikeworld.com Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!