PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 26. péntek

Vége a trükközésnek – nehezebb lesz átverni a Teslákat

elektromos autó

A Tesla Autopilot szolgáltatását több, zömmel amerikai médium is támadta korábban amiatt, mert véleményük szerint a cég nem tesz meg mindent, hogy kiszűrje a rendszer biztonsági elemeit kijátszó autósokat. Persze az összes hasonló vezetéstámogatható kijátszható, ezért a legtöbb autógyártó többféleképpen igyekszik megakadályozni, hogy az ügyeskedők balesetet okozzanak.

Most további eszközöket vet be a Tesla.

Ügyeskedők

A Tesla rendszere jelenleg két fő módon próbálja megakadályozni, hogy a kettes szintű vezetéstámogatót valaki egy TikTok videó kedvérért ötös szintű önvezető autónak használja. Egyrészt tizenöt másodpercenként ellenőrzi, hogy a sofőr fogja-e a kormányt, ha pedig nem érzékeli, hogy rajta van a kezünk, akkor kis erőt kell kifejteni, hogy igazoljuk, figyelünk. A másik módszer a pár éve bevezetett belső kamera felhasználása, amely a sofőr szemét figyeli, és amennyiben az nem az útra figyel, hanem mondjuk a telefonját nyomogatja, szintén jelez a rendszer. Ha nem reagálunk időben, akkor pár figyelmeztetés után az Autopilot a következő útig letilt – P állásba kell tenni az irányválasztót, mielőtt újra használhatjuk a vezetői asszisztens funkciót.

A rendszer kijátszásának leggyakoribb módja, hogy megfelelő pontokon súlyt kötnek a kormánykerékre, ezzel a sofőr által kifejtett ellenállást szimulálva. Volt olyan időszak, amikor élelmes vállalkozók előre gyártott eszközt árultak ehhez a mutatványhoz. Most erre reagált a gyártó, amikor az amerikai FSD Beta program részeként a 10.69.3.1-es verzióval új felügyeleti rendszert töltött az autókba, amely, állítólag, képes a hasonló eszközök kiszűrésére.

Ezt felfoghatjuk egy nagyszabású nyilvános tesztnek, és ha nem lesz negatív következménye – téves letiltások – és hatékonyan működik, számíthatunk rá hogy a világ összes Teslájára kiküldik majd az okosabb bébicsőszt.

Aztán megint az ügyeskedőknél lesz a labda.

Lepődjünk meg: az összes vezetőasszisztens átverhető!

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.