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 Ne legyen kétségünk afelől, hogy amikor az autógyártók az új, digitális világról, az autókban elérhető online szolgáltatásokról beszélnek, akkor elsősorban dollárjelek lebegnek a szemeik előtt. Így, míg jelenleg még többségében vannak az ingyenes fejlesztések és tartalmak, a jövőben egyre több fizetős extrát fogunk majd látni a kínálatban. Most a Mercedes-Benz talált egy potenciálisan jövedelmező szolgáltatást. Előfizetéses csapatás Az autók szoftverfrissítései az elmúlt években a macerás, ritka, ráadásul néha fizetős, márkaszervizben elvégzett, többórás lehetőségből, szépen lassan egyszerű, automatikus, rendszeres, ingyenes és – egyes gyártóknál – mindössze 20-35 perces, már-már elvárt szolgáltatássá fejlődtek. Ám az új számítógépes platformok annak is megteremtették a lehetőségét, hogy a gyártók utólag módosítsanak az autók műszaki paraméterein, extra kilowattokat, vagy kilowattórákat tegyenek elérhetővé. Arra is láttunk már példát, hogy a méretgazdaságosság okán minden autóba alapból beépített hardvert a gyártó az olcsóbb felszereltségű változatok tulajdonosainak felajánlja mint utólag aktiválható, megvásárolható extrát. Havidíjas ülésfűtést kapnak a BMW-k Voltak peresze a múltban ingyenes, ajándék hatótáv és teljesítményjavulások, vagy karácsonyi ajándékként odaadott ülés és kormányfűtések is, de már megjelentek a fizetős megoldások, mint például a BMW vagy a Tesla utólag aktiválható extra felszereltségei, vagy utóbbi autógyártó utólag megvásárolható Acceleration Boost szolgáltatása, amely 2000 dollárért cserébe nagyobb teljesítményt enged kivenni az akkupakkból, és fél másodpercet lefarag a gyorsulásból annak, aki enélkül nem tud jól aludni. Karácsonyi ajándékot kaptunk a Teslától? De amíg a Teslánál elégedetten csettinthettek, hogy milyen jó üzletet csináltak, addig a Mercedes-Benz továbbgondolta ezt a szolgáltatást és rájött, hogy lúzerség egy egyszeri díjjal örökre megváltani az extra gyorsulást, ha azt éves előfizetéssel rendszeres bevétellé is lehet tenni. A német márka amerikai webshopjában ugyanis hamarosan elérhető lesz egy Performace Boost nevű opció, amelyet a vásárlók az EQE 350 4MATIC, valamint az EQS 450 4MATIC szedán és SUV változataira vehetnek igénybe. Ez az EQE család esetében 45, míg az EQS-nél 65 kW extra teljesítményt tesz elérhetővé, ami 20-25%-os pluszt jelent. A csavar a történetben az, hogy nem egyszeri díjat, hanem évi 1200 dollárt kérnek érte cserébe. Forrás: Mercedes-Benz USA Az éves előfizetés 0,8-1 másodpercet farag le az autók 0-100-as gyorsulásából, így már nem kell lesütött szemmel várni a zöld jelzést a piros lámpánál. Azért annyiban hadd védjük meg az autógyártókat, hogy amikor extra teljesítményt tesznek elérhetővé, az kihatással lehet a hajtáslánc, vagy az akku élettartamára is, ami vélhetőleg meg fog jelenni a cég garanciális költségeiben is. Persze, könnyeket azért nem kell hullajtani, ezekkel az új szolgáltatásokkal valószínűleg minden cég vastagon jól jár. Hogy a szolgáltatás Európában mikor jelenik meg azt nem tudjuk, de hallani olyan pletykákat, hogy a vállalat például Hollandiában valamilyen jogi akadályba ütközött és késni fog a lehetőség bevezetése. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!