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 Közzétette minden idők legerősebb olasz autójának hivatalos teljesítményadatait a Pininfarina: 1,86 másodperces gyorsulás nulláról száz kilométer/órára, 4,75 másodperc 0 és 200 km/h között, valamint mindössze 31 méteres fékút 100-ról álló helyzetbe. A Battista GT így egyszerre lett a világ legjobban gyorsuló és lassuló sorozatgyártású utcai elektromos autója. Az 1900 lóerő teljesítményű és 2340 Nm nyomatékú hiperautó gyorsabban lő ki, mint a Formula 1-es versenyautók, és még a horvátok szupersportautójánál, a Rimac Neveránál is jobban gyorsul, amely a hivatalos specifikációk szerint 1,97 másodperc alatt tudja elérni a 100-as tempót. Kíváncsian várjuk, hogy az olaszok rekordja felébreszti-e a versenyszellemet Mate Rimacban és csapatában, hogy lejjebb faragjanak egy kicsit ebből a számból. A Nevera egyébként jelenleg a világ leggyorsabb elektromos szériaautója, ami a végsebességet illeti, hogy pontosan mekkora tempót értek el vele, arról itt írtunk. Ha pedig az a kérdés, hogy gyorsul egy olyan villanyautó, amit kifejezetten a gyorsulgatásra építettek, azt itt mutattuk meg. A Battista négy villanymotorja egy 120 kWh-s akkumulátorból kapja az energiát, amely a WLTP szerint 476 kilométeres hatótávot biztosít az autónak – a gyártó elmondása szerint ez is világrekordnak számít az elektromos hiperautók között. A gyártás és a vásárlókhoz történő kiszállítás már elkezdődött, összesen 150, teljesen egyedi példány készül az olaszországi Cambianóban található Battista Atelierben. Az autó vételára 2,2 millió euró plusz a helyi adók. Elstartolt a legerősebb olasz szupersportautó sorozatgyártása Az olaszok álomautója egyébként nemrég debütált a Közel-Keleten, amihez egy látványos videót is készítettek a Dubai Autodrome versenypályán. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!