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
auto
2024. 07. 22. hétfő

400 százalékkal nőtt és 40 százalékkal csökkent a BYD nyeresége

üzlet

A BYD a világ legnagyobb konnektoros, és második legnagyobb villanyautó gyártója az idei első negyedévben mintegy 552 ezer autót adott el, ami 93 százalékos növekedést jelentett az előző év azonos időszakához képest. A legyártott autók túlnyomó többsége Kínában került értékesítésre, az export 39 ezerre rúgott. Az eladások 48 százaléka volt tisztán elektromos, 52 százaléka pedig plug-in hibrid.

Most az is kiderült, mennyit keresett ezzel az autógyártó.

Mihez képest

A BYD az idei év első 3 hónapjában 120 milliárd jüan, azaz 17,3 milliárd dollár bevételt könyvelt el, nettó nyeresége pedig 515 millió dollárt tett ki, ami mindenki kedvenc, de kissé pontatlan metrikájával autónként 933 dollárra jön ki. Ha nem számolunk az egyszeri tételekkel és egyéb leírásokkal, akkor a profit majdnem elérte a 600 millió dollárt.

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

Az eredmény különösen 2022 azonos időszakához képest szép, hiszen a 90 százalékos darabszám bővülést 80 százalékos bevétel növekedés kísérte, a nyereség azonban 411 százalékkal nőtt.

A BYD nettó nyeresége, az egyszeri tételek nélkül. Forrás: CnEVPost.

Persze utóbbinak főleg az az oka, hogy egy évvel korábban igen szerény profitot mutatott fel a cég, az akkor eladott 282 ezer autón 74 millió dollárt kerestek. 2022 negyedik negyedévéhez képest azonban már nem ilyen jó az eredmény, és ez az összehasonlítás most azért érdekel mindenkit, mert arra kíváncsi a világ, kit mennyire viselt meg az idei árháború a kínai autópiacon.

2022 utolsó negyedévéhez képest 19 százalékkal csökkent az eladási darabszám, amelyet a korábban már említett piaci trendek, így a kínai újév és a támogatások kivezetése utáni átmeneti keresletcsökkenés is magyarázhatnak. A nyereség azonban ennél jóval nagyobb mértékben, 43,5 százalékkal csökkent.

A BYD bruttó haszonkulcsa. Forrás: CnEVPost.

A BYD bruttó árrése 17,86 százalékos volt – írja a CnEVPost kínai villanyautós oldal, a nyereségük alapján pedig a nettó haszonkulcs 3,4 százalékra jön ki.  A Car New China úgy tudja, a negyedik negyedév végén 700 ezer megrendeléssel rendelkezett az autógyártó, ám ez március végére 300 ezer darabra csökkent. a BYD havi gyártókapacitása 250-300 ezer autó a lap szerint.

Mi a fene folyik Kínában?

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.