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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Az Audit meglepte a villanyautók iránti kereslet

elektromos autó piac

Markus Duesmann, az Audi vezetője a napokban egy német konferencián beszélt a gyártó hosszúra nyúló szállítási határidejeiről, és kínai stratégiájáról is.

Még idén megkapja

A Better Future Conference keretében megszólaló márkaigazgatót első körben arról kérdezték, hogy mi a véleménye a hosszúra nyúló szállítási határidőkről, amelyek különösen a villanyautó vásárlókat sújtják és gyártótól függetlenül akár 18 hónapra is nyúlhatnak. Az Automobilwoche emlékeztet rá, hogy a Carwow gyűjtése szerint az Audi Q4 e-tronra akár 18-20 hónapot is várni kell manapság, a Q8 e-tron pedig átmenetileg nem is rendelhető. Még a drága, és exkluzív e-tron GT is 7-9 hónapos várakozási idővel vihető csak el.

Duesmann  viszont megnyugtatott mindenkit, hogy ez nem jelenti azt, hogy az idei évre már elfogyott minden autójuk. Szerinte aki még most rendel autót, az év végéig meg is kapja azt. Hogy ezt hogyan érik el, arról nem beszélt a márkaigazgató, de a gyártási tempót mindenképp emelniük kell, hogy teljesüljön az ígéret.

Visszavesz a termelésből az Audi

Kínával kapcsolatban viszont eléggé elszámolhatták magukat, mivel a növekvő villanyautó piacon az idei év első három hónapjában mindössze 3000 elektromos Audi fogyott – eközben a plug-in hibrid és tisztán elektromos modellek aránya 35 százalék volt az ország autópiacán az idei első negyedévben.

Felhagy az Audi a plug-in hibridekkel a világ legnagyobb autópiacán

Duesmann ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy nagyon komolyan veszik a versenyt, és két éven belül 10 elektromos modellt fognak bemutatni Kínában. A kereslet hirtelen felfutása azonban meglepte őket, ugyanis azt gondolták, hogy ez akkora ország, hogy a villanyautók lassabban fognak csak terjedni. Most viszont már azzal számolnak, hogy 2026-ra a prémium szegmens fele teljesen elektromos lesz a kínai autópiacon.

Az Euro 7 bevezetését és a 2025-ös határidőt az eddig megszólaló Volkswagen AG vezetőkhöz hasonlóan az Audi feje is megvalósíthatatlannak gondolja, mert szerinte kizárt, hogy a hátralévő két évben meg tudnák újítani a teljes belsőégésű motoros palettát.

Audi: jövőre mutatkozik be az utolsó belsőégésű platform

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.