A Jaguár visszahívása újabb nagy blama az LG-nek is, amelyhez immár a villanyautózás történetének legnagyobb visszahívás sorozata köthető. Az összes I-Pace érintett. Ismerős hiba, ismerős megoldás A Jaguar a napokban tájékoztatta az amerikai és európai hatóságokat is, hogy visszahívást rendel el az összes legyártott I-Pace-re, mert fennáll a veszélye, hogy kigyulladhatnak az akkumlátorok. A visszahívás a gyártás kezdetétől 2018. június 5-től datálódik, és a 2023. május 25-ig legyártott autókat érinti, azaz praktikusan minden I-Pace-t meg kell vizsgálniuk. Az Egyesült Államokban ez egészen pontosan 6367 autót jelent, az Európában pedig saját számításaink szerint 41-42 ezer I-Pace lehet forgalomban. A jaguár szerencséje, hogy a típus igazán nem aratott nagy sikert. Az amerikai NHTSA idevágó dokumentumai alapján az autógyártó szakemberei 2022. február 2-án kezdtek vizsgálódni, és most május 18-ra jutottak el oda, hogy bár nem tudták egyértelműen megállapítani a hiba okát, elővigyázatosságból elrendelik az önkéntes visszahívást. Az Egyesült Államokban nyolc tűzesetről van tudomásuk a típus kapcsán, de nem biztos, hogy mindet ez a hiba okozta – személyi sérülés nem történt. Az eset kísértetiesen hasonlít a GM Chevrolet Bolt, illetve a Hyundai Kona tüzekre, amelyek szintén LG zacskós (pouch) cellákat használtak. A több, mint 220 ezer visszahívott autóhoz így most még nagyjából 50 ezer csatlakozik. További párhuzam, hogy ahogy a Bolt és a Kona esetében is, a gyártónak nem igazán sikerült pontosan behatárolnia a hibás sorozatot, vagy gyártást, ami rendkívül meglepő, ha tudjuk, hogy az autóiparban a gyártás és minőségellenőrzés során az utolsó csavart is sorozatszámozzák, feljegyzik, így a visszahívásoknál napra pontosan meg tudják határozni, mely autók érintettek egy adott problémában. A Jaguar vizsgálata során arra jutottak, hogy elővigyázatosságból az érintett autók akkumenedzsment szoftverét frissítik, és az új program részletesen monitorozza majd azokat a körülményeket, amelyek során a tapasztalatok szerint tűz léphet fel. Ha kockázatosnak találja a szoftver a kiolvasott értékeket, 75 százalékra korlátozza az autó maximális töltöttségét, és figyelmezteti a sofőrt, hogy fáradjon szervizbe, ahol kicserélik az akkupakkot. A megoldás kísértetiesen hasonlít a Hyundai első ötletére, amikor 90 százalékra korlátozták az autók töltését. Újabb információk a Hyundai akkucseréről Az elővigyázatosság végül nem volt elég, ugyanis kigyulladt egy már a visszahíváson átesett Kona is, így aztán az összes LG cellával szerelt verzióban akkupakkot kellett cserélni, és ez végül egyes IONIQ példányokra és egy villanybuszra is kiterjedt. A General Motors ennél kevesebbet gondolkozott az ügyön, és az összes Bolt/Ampera-e aksiját kicseréltette, még a típus gyártása is hónapokig szünetelte emiatt. Leállt a GM egyetlen villanyautójának gyártása Kérdés, a Jaguar megússza-e a teljes flotta akkucseréjét, az LG Chem vezetése pedig azt, ha újabb 50 ezer akkupakkot kell ingyen legyártaniuk. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!