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
auto
2024. 05. 28. kedd

Ma este, európai idő szerint 18:30-kor bemutatják az ID.Buzz hosszabb tengelytávú, hétszemélyes változatát, de a fontosabb műszaki adatokat és néhány fotót már hivatalosan is kiadtak az újdonságról.

Rövid tengelytávval Európában már egy ideje kapható, tél végén már mi is alaposan leteszteltük a Volkswagen retro hangulatú kisbuszát, az ID.Buzz-t, amely egy igazi tekintet-mágnesnek bizonyult, egész buszmegállók fordulnak utána, korosztálytól függetlenül, és az autó vezetése, használata is derűs élmény.

Villanyautó teszt: Volkswagen ID. Buzz Pro

A most bemutatkozó hosszabb tengelytávú változat elsősorban az Egyesület Államok és Kanada VW rajongói számára hatalmas mérföldkő és örömteli esemény, ugyanis az amerikai kontinensen a rövidebb verziót nem dobták piacra. A mai bemutatót a Los Angeles közelében lévő Pacific Coast Highway-en, a Huntington Beach-en tartják, persze online a világ minden tájáról követhető az esemény. Európában június 23-25 között a hannoveri VW Bus fesztiválon személyesen is találkozhatnak az érdeklődők az újdonsággal.

A 4962 mm hosszú változat tengelytávja is nagyobb, 250 mm-rel, ennek köszönhetően személyautóként már 7 üléssel is rendelhető, 2-3-2 elrendezésben. A csomagtér is gigantikus, akár 2469 literes is lehet.

A nagyobb méret néhány technikai változást is magával hoz, megjelenik a kínálatban a nettó 85 kWh kapacitású akkumulátor és egy új, 210 kW (286 LE) teljesítményű villanymotor is a korábbi 150 kW-os mellett. Az erősebb motorral a végsebesség is nő, 160 km/h-ra, az eddigi 145 km/h helyett. Az ID.Buzz az új motorral 7,9 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet, de jövőre érkezik egy összkerekes, GTX változat is, melynek rendszerteljesítménye 250 kW (339 LE) lesz, amivel végképp nem lehet panasz a dinamizmusra, ugyanis a 100-as sprinthez szükséges idő 6,4 másodpercre csökken.

Az újdonságok között megjelenik a head-up display, amely a szélvédőre vetíti a legfontosabb információkat és egy új generációs infotainment rendszer is érkezik. A mobiltelefonos applikáció már a távoli parkolást is lehetővé teszi majd. Az utasok térérzetét elektronikusan színezhető panoráma üvegtető fokozza, amely a 1,5 négyzetméterével a legnagyobb üvegtető, amit a Volkswagen valaha gyártott.

Az első megrendelők számára Amerikában és Európában egyaránt 2024-ben indul hosszabb ID.Buzz kiszállítása. Amennyiben az esti bemutatón további információkat közölnek az újdonságról, frissíteni fogjuk cikkünket.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.