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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Ma este, európai idő szerint 18:30-kor bemutatják az ID.Buzz hosszabb tengelytávú, hétszemélyes változatát, de a fontosabb műszaki adatokat és néhány fotót már hivatalosan is kiadtak az újdonságról.

Rövid tengelytávval Európában már egy ideje kapható, tél végén már mi is alaposan leteszteltük a Volkswagen retro hangulatú kisbuszát, az ID.Buzz-t, amely egy igazi tekintet-mágnesnek bizonyult, egész buszmegállók fordulnak utána, korosztálytól függetlenül, és az autó vezetése, használata is derűs élmény.

Villanyautó teszt: Volkswagen ID. Buzz Pro

A most bemutatkozó hosszabb tengelytávú változat elsősorban az Egyesület Államok és Kanada VW rajongói számára hatalmas mérföldkő és örömteli esemény, ugyanis az amerikai kontinensen a rövidebb verziót nem dobták piacra. A mai bemutatót a Los Angeles közelében lévő Pacific Coast Highway-en, a Huntington Beach-en tartják, persze online a világ minden tájáról követhető az esemény. Európában június 23-25 között a hannoveri VW Bus fesztiválon személyesen is találkozhatnak az érdeklődők az újdonsággal.

A 4962 mm hosszú változat tengelytávja is nagyobb, 250 mm-rel, ennek köszönhetően személyautóként már 7 üléssel is rendelhető, 2-3-2 elrendezésben. A csomagtér is gigantikus, akár 2469 literes is lehet.

A nagyobb méret néhány technikai változást is magával hoz, megjelenik a kínálatban a nettó 85 kWh kapacitású akkumulátor és egy új, 210 kW (286 LE) teljesítményű villanymotor is a korábbi 150 kW-os mellett. Az erősebb motorral a végsebesség is nő, 160 km/h-ra, az eddigi 145 km/h helyett. Az ID.Buzz az új motorral 7,9 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet, de jövőre érkezik egy összkerekes, GTX változat is, melynek rendszerteljesítménye 250 kW (339 LE) lesz, amivel végképp nem lehet panasz a dinamizmusra, ugyanis a 100-as sprinthez szükséges idő 6,4 másodpercre csökken.

Az újdonságok között megjelenik a head-up display, amely a szélvédőre vetíti a legfontosabb információkat és egy új generációs infotainment rendszer is érkezik. A mobiltelefonos applikáció már a távoli parkolást is lehetővé teszi majd. Az utasok térérzetét elektronikusan színezhető panoráma üvegtető fokozza, amely a 1,5 négyzetméterével a legnagyobb üvegtető, amit a Volkswagen valaha gyártott.

Az első megrendelők számára Amerikában és Európában egyaránt 2024-ben indul hosszabb ID.Buzz kiszállítása. Amennyiben az esti bemutatón további információkat közölnek az újdonságról, frissíteni fogjuk cikkünket.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.