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 Hét hónap alatt épült meg a Tesla új kínai gyára, amely szintén Sanghajban van, de autók helyett ipari energiatárolókat gyárt majd. Már folyik a próbagyártás az Energy Storage News iparági hírportál szerint. Olcsó volt A Megapack ipari és Powerwall háztartási méretű energiatárolók gyártása egyre jelentősebb tétel a Tesla portfóliójában. Tavaly már 31,4 GWh került értékesítésre és ennek harmadát az év utolsó három hónapjában adták át, ami egy milliárd dollár feletti bruttó hasznot vetít előre az üzletágban. A vállalat kezdetben a Giga Nevadában, majd a Giga New Yorkban gyártotta ezeket a termékeket, ám 2022 novemberében megkezdte a működését a San Francisco mellett, a kaliforniai Lathropban található Megafactory, amely kezdetben évi 20, 2024 végére pedig 40 GWh kapacitással rendelkezett – a gyártás teljesen ide költözött át. A vállalat tavaly jelentette be, hogy Kínában épít egy szintén évi 40 GWh kapacitású Megapack gyárat, és a munkálatok megkezdése után az év végére el is készült az üzem. Az első ütemben 20 GWh kapacitás üzemel itt is, de az új gyártósorok megépítése megduplázza majd ezt is. A kínai gyár nem csak rövid, hét hónapos építési idejével hívta fel magára a figyelmet, de sajtóértesülések szerint az ára is relatív jutányos, 200 millió dollár volt. Official confirmation: Tesla’s Shanghai Megapack energy storage plant to be completed by the end of the year, to start production next year. In this video, one of the workers said:"It's almost done; now the main focus is on commissioning and trial production.... 100% equpiments… pic.twitter.com/IrBg2TsHCX — faultbugs (@faultbugs) December 27, 2024 Az amerikai üzembe a CATL szállít LFP cellákat, ebből készít akkucsomagokat és energiatárolókat a Tesla. Hogy ki a kínai gyár cellaszállítója, azt hivatalosan nem közölték, de valószínű, hogy itt is a CATL lehet a partner, mivel az akkugyártó nemrég bővítette sanghaji üzemét és jelenleg is ő látja el LFP cellákkal a Tesla Model 3 és Y helyben készülő kisakkus változatait. A próbagyártás után a tömegtermelés még most az első negyedévben megkezdődik az új gyárban. Az első ügyfelek között van a Shanghai Lingang Economic Development (Group) Co., Ltd és a Colbun chilei akkus energiatárolója. Utóbbi 228MW/912MWh teljesítményű, illetve kapacitású lesz és egy 228 MW-tos napelempark mellé kerül. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!