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 2021-ben vásárolta meg a Bosch göttingeni üzemét a kínai Gotion High-tech, és mostanra végeztek a 40 éves német üzem átépítésével. Elindult az első ütem a kettőből. Made in Germany A Volkswagen AG 26 százalékos üzletrésszel rendelkezik a kínai akkugyártóban, amely autókba, teherjárművekbe és energiatárolókba is gyárt majd cellákat a német városban. Az első akkucella szeptember 16-án készült el, és októberben kezdődnek meg a kiszállítások. Az első ütem kapacitása a jövő év közepére éri el az 5 GWh-t. Újabb 1000 kilométeres akku érkezik Amikor a gyár teljesen kiépül, évi 20 GWh akkumulátor készülhet itt, kétmilliárd euro értékben. A CnEVPost híradása alapján nem úgy néz ki, hogy csak a Volkswagen igényeit szolgálja majd ki a gyár, a kínai villanyautós oldal ugyanis úgy fogalmaz, hogy már nagy számú európai megrendelés érkezett a gyártóhoz. Utóbbiban persze nincs semmi meglepő, hiszen senki nem kezd bele egy akkugyár építésébe úgy, hogy majd meglátjuk mi lesz. A gyárépítést mindig konkrét megrendelések és szerződések előzik meg. Han Jun a kínai Anhuj tartomány párttitkára, és Stephan Weil, Alsó-Szászország miniszterelnöke kézjegyükkel is ellátták az első akkumulátort. Forrás Gotion A göttingeni helyszín egyben a gyártó európai logisztikai, fejlesztési, és afters-sales központjai is lesz. A gyártósorok 70 százaléka automatizált, így mindössze 200 munkatársra van jelenleg szükségük. A Northvolt titkos laborjában jártunk Svédországban Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!