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 25 ezer euró, azaz nagyjából 10 millió forint alatt tervezi árusítani a Hyundai az INSTER-t, az új olcsó villanyautóját. Persze mire a 27 százalékos ÁFA és 400-as euró országába ér, nem kizárt, hogy a lélektani határ fölött lesz. Beszállnak a versenybe Úgy látszik, a 25 ezer euró lett az új lélektani határ a villanyautók európai piacán, és a Hyundai sem akar kimaradni a sorból. A 800 voltos rendszerrel készülő e-GMP platformos IONIQ család viszont nem feltétlenül az olcsóság jegyében lett tervezve, így a 25 ezer euró alatti kategóriába szánt INSTER teljesen más alapokat kap. Koreában 2021-ben mutatták be a CASPER-t, azt a hagyományos kisautót, amely kedvező árával igazi sikertermék lett a márka hazai kínálatában. Így logikus választásnak tűnik az olcsó kis elektromos autó bázisának. Az elektromos INSTER egyébként Koreában a már jól csengő CASPER néven kerül forgalomba, Amerikába pedig nem tervezik elvinni. Fiatalokra tervezve Az autógyártó szerint a fiatal városlakók lehetnek a célközönsége a 3,8 méter hosszú és 1,6 méter széles apróságnak, amely az SUV arányok miatt 1,58 méter magas, doboz alakú. A csomagtartó 280-351 literes a hátsó ülések helyzetétől függően, ugyanis ezek pár centit előre-hátra csúsztathatóak. Az autóban akár mind a négy ülés ledönthető – mondjuk, hogy így vezetni hogyan lehet, az jó kérdés. Az autó egy 42 és egy 49 kWh akkumulátorral érhető majd el – előbbi 300, utóbbi 355 WLTP kilométerre elég, de érdekes módon egyik sem LFP, mindkét akkupakk hagyományos NMC az LG-től. A 10-80 százalékos töltési időt 30 percben adta meg a gyártó, ha legalább 120 kW-os villámtöltőt használunk és 4-4,5 órát ír a 11 kW-os fedélzeti töltőre. A hazánkban elterjedt 50 kW-os DC töltők kapcsán viszont nem árt észben tartani, hogy az akkufeszültség 266, illetve a nagyobb opció esetén 310 volt, így a Teslákhoz hasonlóan ezeken nem biztos, hogy megkapjuk a maximumot. Az akkumérettől függően a motor teljesítménye 71,1 kW (97 LE), illetve 84,5 kW (115 LE) lesz és a hajtóműveket a BorgWarner szállítja majd. A végsebesség 140, illetve 150 km/h, ami egy ekkora autónak bőven elég, a 10-11 másodperces gyorsulás viszont elég lomhának tűnik villanyautóhoz képest. 0-50 km/h-nál azért valószínűleg ez is elég lesz a városban. A LED lámpatestek egy része a pixeles megoldást vette át az IONIQ sorozattól, így az index és a hátsó lámpák is ezt a dizájnt követik. A felszereltség kapcsán a gyártó kiemeli, hogy nagyon sok minden az alapcsomag része lesz, de hogy ez melyik piacon pontosan mit jelent, az majd csak később derül ki. Úgy tudjuk, hogy például a hőszivattyú az Egyesült Királyságban alapfelszereltség, de a cég sajtóközleménye alapján nem biztos, hogy ez minden országban így lesz. Az opciós listán megtalálható majd a V2L, illetve a vezetéstámogató és biztonsági elektronika teljes tárháza, a sávtartótól a holttérfigyelőn át az ütközéselkerülő figyelmeztetésekig. A gyári alap 15 colos acélfelni helyett 15-ös és 17-es könnyűfém is választható majd, a beltérben pedig 64 színes LED hangulatvilágítás és vezeték nélküli telefontöltő is lesz a két 10,25 colos kijelző mellett. Az autó Koreában készül majd és a hazai piacon még a nyáron bemutatkozik – hozzánk ezután érkezik. A vállalat később egy INSTER Cross nevű, kicsit terepjárósabb dizájnt kapó változatot is kihoz majd a típusból. Kedvcsináló videót kapott a Hyundai elektromos kisautója 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!