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
auto
2024. 07. 17. szerda

Koreában bemutatták a Hyundai tízmilliós villanyautóját

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

25 ezer euró, azaz nagyjából 10 millió forint alatt tervezi árusítani a Hyundai az INSTER-t, az új olcsó villanyautóját.

Persze mire a 27 százalékos ÁFA és 400-as euró országába ér, nem kizárt, hogy a lélektani határ fölött lesz.

Beszállnak a versenybe

Úgy látszik, a 25 ezer euró lett az új lélektani határ a villanyautók európai piacán, és a Hyundai sem akar kimaradni a sorból.

A 800 voltos rendszerrel készülő e-GMP platformos IONIQ család viszont nem feltétlenül az olcsóság jegyében lett tervezve, így a 25 ezer euró alatti kategóriába szánt INSTER teljesen más alapokat kap.

Koreában 2021-ben mutatták be a CASPER-t, azt a hagyományos kisautót, amely kedvező árával igazi sikertermék lett a márka hazai kínálatában. Így logikus választásnak tűnik az olcsó kis elektromos autó bázisának.

Az elektromos INSTER egyébként Koreában a már jól csengő CASPER néven kerül forgalomba, Amerikába pedig nem tervezik elvinni.

Fiatalokra tervezve

Az autógyártó szerint a fiatal városlakók lehetnek a célközönsége a 3,8 méter hosszú és 1,6 méter széles apróságnak, amely az SUV arányok miatt 1,58 méter magas, doboz alakú.

A csomagtartó 280-351 literes a hátsó ülések helyzetétől függően, ugyanis ezek pár centit előre-hátra csúsztathatóak.

Az autóban akár mind a négy ülés ledönthető – mondjuk, hogy így vezetni hogyan lehet, az jó kérdés.

Az autó egy 42 és egy 49 kWh akkumulátorral érhető majd el – előbbi 300, utóbbi 355 WLTP kilométerre elég, de érdekes módon egyik sem LFP, mindkét akkupakk hagyományos NMC az LG-től.

A 10-80 százalékos töltési időt 30 percben adta meg a gyártó, ha legalább 120 kW-os villámtöltőt használunk és 4-4,5 órát ír a 11 kW-os fedélzeti töltőre. A hazánkban elterjedt 50 kW-os DC töltők kapcsán viszont nem árt észben tartani, hogy az akkufeszültség 266, illetve a nagyobb opció esetén 310 volt, így a Teslákhoz hasonlóan ezeken nem biztos, hogy megkapjuk a maximumot.

Az akkumérettől függően a motor teljesítménye 71,1 kW (97 LE), illetve 84,5 kW (115 LE) lesz és a hajtóműveket a BorgWarner szállítja majd. A végsebesség 140, illetve 150 km/h, ami egy ekkora autónak bőven elég, a 10-11 másodperces gyorsulás viszont elég lomhának tűnik villanyautóhoz képest. 0-50 km/h-nál azért valószínűleg ez is elég lesz a városban.

A LED lámpatestek egy része a pixeles megoldást vette át az IONIQ sorozattól, így az index és a hátsó lámpák is ezt a dizájnt követik.

A felszereltség kapcsán a gyártó kiemeli, hogy nagyon sok minden az alapcsomag része lesz, de hogy ez melyik piacon pontosan mit jelent, az majd csak később derül ki. Úgy tudjuk, hogy például a hőszivattyú az Egyesült Királyságban alapfelszereltség, de a cég sajtóközleménye alapján nem biztos, hogy ez minden országban így lesz.

Az opciós listán megtalálható majd a V2L, illetve a vezetéstámogató és biztonsági elektronika teljes tárháza, a sávtartótól a holttérfigyelőn át az ütközéselkerülő figyelmeztetésekig.

A gyári alap 15 colos acélfelni helyett 15-ös és 17-es könnyűfém is választható majd, a beltérben pedig 64 színes LED hangulatvilágítás és vezeték nélküli telefontöltő is lesz a két 10,25 colos kijelző mellett.

Az autó Koreában készül majd és a hazai piacon még a nyáron bemutatkozik – hozzánk ezután érkezik.

A vállalat később egy INSTER Cross nevű, kicsit terepjárósabb dizájnt kapó változatot is kihoz majd a típusból.

Kedvcsináló videót kapott a Hyundai elektromos kisautója

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.