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 A spanyol SEAT, illetve a hozzá tartozó CUPRA üde színfolt a Volkswagen Csoport eddig kiadott értékesítési adataiban. Több autót és ezen belül is több villanyautót adtak el, mint egy évvel korábban. A körülmények ellenére? Míg a Volkswagen és Audi márkák a nehéz gazdasági és politikai körülményekkel magyarázták eladásaik csökkenését, a konszern spanyol leányvállalata nem érezte ezek negatív hatását, 7,5 százalékkal tudta növelni eladásait. Volt egy időszak, amikor úgy nézett ki, nem biztos, hogy nyerő stratégia volt a CUPRA külön márkába szervezése, mert a két brand együtt kevesebb autót adott el, mint amikor még mindkettő SEAT márkanév alatt futott. Az idő azonban rácáfolt a kétkedőkre. Ha hihetünk az interneten található eladási számoknak, akkor a SEAT S.A., a két márka spanyol tulajdonosa, tavaly rekordot döntött, soha még ennyi autót nem adott el, most pedig ez a csúcs dőlt meg újfent. Az eladások növekedése nemcsak a hagyományos, de a tisztán elektromos kínálatnál is érezhető volt tavaly, igaz, a második elektromos modell, az ID.4 testvér Tavascan elég későn érkezett meg és most már extra EU vám is sújtja a Kínában gyártott autót. Az ID.3 testvérmodell CUPRA Born egyébként a márka második legnépszerűbb típusa volt 2024-ben a Formentor mögött. Bár nem elektromos, de meg kell említenünk, hogy a SEAT egyik legismertebb modellje az Ibiza most ünnepelte 40. évfordulóját. A vállalat közleménye kiemeli, hogy jelentős előrelépéseket tettek A CUPRA Raval fejlesztésében, amely a Volkswagen 25 ezer eurós ID.2 modellcsaládjának egyik első tagja lehet. A SEAT S.A. most 2026-ra ígéri a típus premierjét. A hagyományos és az elektromos autóiból is kevesebbet adott el a Volkswagen tavaly Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!