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
auto

A Volkswagen Csoport egyes márkái az elmúlt napokban elkezdték közzétenni 2024-es eladási adataikat, de mára megérkezett a nagy összesítés is.

Ebből kiderültek többek között a Škoda, a kishaszongépjárművek, a teherautók eladási számai is, de megtudtuk azt is, melyek voltak a legnépszerűbb villanyautók a konszern kínálatában.

Innen kell fordítani

A Volkswagen Csoport eladásai 2024-ben 2,3 százalékkal 9,03 millióra csökkentek, ami azért nem tragikus visszaesés. A villanyautó-eladások ennél valamivel nagyobb mértékben, 3,4 százalékkal 745 ezerre csökkentek.

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

Az egyes márkák közül az elmúlt napokban a Volkswagen személyautó-eladásait, valamint az Audi, a SEAT/CUPRA és a Porsche számait már megismerhettük, de most a hiányzó adatok is befutottak.

A Škoda közel 7 százalékkal több, 926.600 autót szállított le tavaly, villanyautóból azonban 2,6 százalékkal kevesebbet adtak el, 80 ezer alá estek a számok.

A kishaszongépjárművek között is 1,6 százalékkal csökkentek a tisztán elektromos furgonok eladásai, míg a Trucks üzletág busz, SCANIA és MAN eladásiban is 17 százalékos visszaesést könyveltek el a BEV járművek.

A fő márkák számai mellett említést érdemel, hogy a Bentley eladásai 21,5 százalékkal 10.600-ra estek vissza, míg a Lamborghini nagyjából ugyanennyire emelkedett, miután 600-zal több sportautót adtak el.

Regionális bontásban nézve a konszern eladásait, Európa alig változott, Észak, de különösen Dél-Amerika szépen növekedett.

A rossz hír az, hogy a kínai eladások zsugorodása tovább folytatódott, újabb 9,5 százalékkal hárommillió alá esett.

A Volkswagen a villanyautók eladásait is megosztotta régiók szerint csoportosítva.

Az európai visszaesés ellenére valószínűleg még mindig a legnagyobb BEV gyártó lett a konszern a kontinensen - a fő rivális Tesla még nagyobbat, 10 százalék körül bukott a régiónkban és csak 326 ezer autót adtak el.

Az amerikai visszaesést részben a villanyautós támogatás rendszere magyarázhatja, bár igaz, tavaly július vége óta már Amerikában is készül az ID.4, így az már teljes mértékben jogosult volt a 7500 dolláros szövetségi segítségre.

A kínai növekedés jó hír, ám a villanyautók még mindig csak az eladások 7 százalékát tették ki, miközben az előzetes adatok szerint minden harmadik újautó tisztán elektromos volt tavaly Kínában.

A vállalat által megosztott adatokból az is kiderül, melyek voltak a csoport legnépszerűbb villanyautói.
Az ID.4/ID.5 testvérpáros továbbra is első, de az eladások jelentősen, 18 százalékkal estek vissza. Szintén kevesebb Q4, Enyaq és Born fogyott, de a legrosszabb eredményt a Q8 és a Taycan érték el, ezek számai 40-50 százalékkal alacsonyabbak.

Az ID.3 és az ID.Buzz tudták valamelyest növelni népszerűségüket és nagyon biztató az ID.7 belépője, amely máris a hatodik legnépszerűbb elektromos Volkswagen lett.

A csak Kínában kapható ID.6 eladási adatait már két éve nem árulja el a vállalat. Az utolsó támpont kínai források alapján 2023 első fél éve, amikor 9507 fogyott az SUV-ból.

Négy százalékkal csökkentek a BMW eladásai 2024-ben

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.