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 Négy százalékkal, 2,45 millió darabra csökkentek a BMW Csoport személyautó-eladásai 2024-ben. Jó hír viszont, hogy 13,5 százalékos növekedés után rekordot értek el a villanyautó eladások. A vállalat személyautóinak 17,4 százaléka volt már tavaly tisztán elektromos, miközben a plug-in hibridek száma meredeken csökkent. Egyre több BMW-s vesz villanyautót A négy százalékos csökkenés persze nem a világ vége, különösen, ha azt összehasonlítjuk az előző évekkel. Még mindig érvényes a tavalyi megállapításunk, miszerint a konszern eladásai évi 2,5 millió darabra álltak be – hol pár százalékkal ezalatt, hol felette vannak. Bár tavaly a BMW márka számai is kicsit gyengültek (-2,3%), a gond inkább az, hogy a Mini évek óta lejtmenetben van. A brit leányvállalat a csúcsot 2017-ben érte el közel 372 ezer autóval, azóta két év hajszálvékony növekedésétől eltekintve minden évben csökkentek a számok, amelyek 2024-ben 245 ezernél álltak meg (-17,5%). A Rolls-Royce luxusautó márka a szokásos 6000 helyett tavaly csak 5700 autót adott el. De tegyük félre a rossz híreket, nézzük minek lehet örülni. A bajor konszern ismét rekordot döntött a villanyautók eladásában: több, mint 426 ezret adtak el 2024-ben és ebből mind a három márka kivette a részét. Tavaly már az eladott személyautóik 17,4 százaléka volt tisztán elektromos, miközben a plug-in hibridek eladásai ismét, ezúttal 167 ezer alá csökkentek (-12,4%). Így újfent elmondható, hogy bár a cég nem tud több vásárlót szerezni, a BMW márkáit választók közül egyre többen szavaznak a tisztán elektromos hajtásra – és még nincs is itt a Neue Klasse. Érdekesség, hogy tavaly már közel 1900 tisztán elektromos Rolls-Royce személyautót adtak át, azaz a brit luxusmárka eladásainak 33%-a villanyautó volt. A Mini 25 százalékkal növelte tisztán elektromos eladásait. A regionális bontás tekintetében Európa stagnált (+0,6%), ezen belül Németország enyhén csökkent (-5,3%), míg Amerika szintén fél százalék körül növekedett. A probléma a bajoroknál is Kína, ahol 13,4 százalékkal csökkentek az eladások. 2021-ben még 846 ezer személyautót adtak el az ázsiai országban a bajorok, ez 2024-re 714 ezerre csökkent. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!