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
auto

Kőbe vésték a jövő Volkswagenjeinek műszaki paramétereit

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

Az SSP platform lassan 5 éve egyet jelent a Volkswagen Csoport autógyártásának jövőjével. A fejlesztést sok probléma hátráltatta, a 2025-re tervezett bevezetés pedig az évtized végére módosult.

Most fontos mérföldkőhöz érkeztek a németek.

Egy platform mind fölött

Először 2021 júliusában beszélt a Volkswagen az SSP-ről (Scalable Systems Platform), amely arra lesz hivatott, hogy a korábban használt MEB és PPE padlólemezek közös utódjaként a konszern szinte minden szegmensét és modelljét lefedje.

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

VW New Auto: ez a Volkswagen stratégiája a következő 10 évre

Akkor azt ígérték, hogy a méretbeli variációk a felére csökkennek majd, a 22 különböző akkumulátor helyett pedig nyolcat használnak csak a jövőben. Az SSP lényege, hogy az olcsó kicsi modellektől a nagy sportautókig mindent lehet majd építeni rá – legalábbis akkor ezt tűzte zászlajára a cég. Eredetileg a négyes szintű önvezetés is a csomag része volt, de azt mostanra már leválasztotta a platformról a vállalat.

A Volkswagen Csoport most fontos mérföldkőhöz érkezett az SSP fejlesztésében, véglegesítették ugyanis az architektúra terveit – tudta meg a konszern ügyeiben mindig jól informált Automobilwoche autóipari szaklap.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

A lap forrásai szerint az SSP platform az autók alvázát, futóművét, kormányművét, hajtásláncát és akkupakkját is magában foglalja, és a mostani döntés gyakorlatilag befagyasztja ezek főbb paramétereinek további módosításait. Az SSP elég rugalmas ahhoz, hogy 400 és 800 voltos rendszereket is kiszolgáljon.

Az Automobilwoche úgy tudja, Oliver Blume, a konszern vezetője a napokban összehívta a cég 150 felső vezetőjét a jelentős esemény alkalmából és egyértelművé tette, hogy azt várja el, mindenki tartsa magát a központi irányelvekhez. Ez többek között azt is jelenti, hogy csak a mostanáig jóváhagyott variánsok készülhetnek majd, vége a különutas megoldásoknak. A cél az, hogy az SSP 20 százalékkal csökkentse a gyártási költségeket, újabb hibák és késések nem férnek bele a fejlesztés kapcsán.

Az SSP tehát a végső formájában nyolc különböző méretben és változatban készül majd és ezzel a tervek szerint lefedi a cég teljes kínálatát. 2026 tavaszáig most a részletek meghatározása és a beszállítók kiválasztása következik. A cégvezető arra kérte a menedzsmentet, hogy dolgozzák ki az SSP-re épülő típusok részletes menetrendjét, határozzák meg az elérhető építőkockákból melyik modellhez mire van szükség. Az alapokat azonban minden márka saját maga töltheti meg tartalommal.

A tervek szerint az első európai SSP modellt 2027-ben mutatják be és 2028-ban kerül gyártásba. Egyelőre csak annyit lehet róla biztosan tudni, hogy a kompakt szegmensbe érkezik, ami jelentős változat a korábbi, Trinity kódnéven futó csúcsmodell terveihez képest.

A találgatások a lehetséges első modellről a T-Roc utódjáról is szóltak, ám azt a cég csak az évtized végére ígéri, míg az új elektromos Golfot maga a vállalat zárta ki egy korábbi nyilatkozatban. Az egyik legvalószínűbb jelölt így az Audi A3 következő generációja lehet.

A legelső SSP autó azonban lehet, nem is Európában debütál majd. A vállalat 2027-re ígéri a kínai piacra szánt China Scalable Platform (CSP) debütálását, amely az SSP egy közeli rokona lehet, azzal a különbséggel, hogy erősen lokalizált beszállítói lánccal fog rendelkezni.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.