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 Mintha csak arra vártak volna a lesifotósok, hogy a Tesla negyedéves konferenciahívásán kicsit beszéljenek végre az új, olcsóbb modellről, már több helyszínről érkeztek fotók és videók álcázott autókról, amelyeket ennek hisznek. A közeli képek azért már elárulnak pár részletet, de még így is sok a találgatás. Kezdhetjük komolyan venni A Tesla új, olcsóbb autója kapcsán az elmúlt hónapokban pont ezt, a lesifotókat hiányoltuk. El lehet vinni prototípusokat a világ távoli szegleteibe, de a mai korban, amikor mindenki zsebében ott lapul egy kamera, szinte kizárt, hogy valaki úgy mutasson be autót, hogy azt senki nem fotózza le tesztelés közben.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 Különösen igaz ez a Tesla esetében, ahol a fő kenyérkereső Model Y olcsóbb testvérét feltehetőleg úgy szeretnék bejelenteni, hogy pár héten belül megkezdődhessenek a kiszállítások, nehogy tömegek kezdjenek kivárni a fő modell rendelésével. Mivel a cég a negyedik negyedévben már gyártani is akarja a típust, mindenképp kell lennie már egy tucat autónak, ami álca alatt az utakat rója. Most pont ilyeneket kaptak lencsevégre. LEAKED: $TSLA new affordable Model Y • Exterior •🔹 Front bumper camera🔹 No split headlights🔹 No glass roof🔹 No rear indirect light bar🔹 Afterburner reflection panel replaced by painted body panel • Interior •🔸 No cupholder cover🔸 No storage in front of… pic.twitter.com/1A9IXXukHg — Luca Presti (@LVCAPRESTI) July 26, 2025 Ha hihetünk a fenti kínai videónak, akkor az már kiderült, hogy a panoráma üvegtetőt, az új hátsó indirekt fénycsíkot, első osztott lámpákat, a pohártartók fedelét, a telefontöltő és a pohártartók közötti tárolórekeszt, valamint a hátsó képernyőt kihagyták az autóból. Az ülések nem perforáltak, így az üléshűtés ugrott, de egyelőre műbőrnek néznek ki, nem látszik, hogy szövetre váltottak volna. A felvételek szerint eltűnt az A-oszlopba integrált egyik hangszóró is, így valószínű, hogy a jelenlegi alap, kilenc hangszórós audiorendszer is szerényebb lesz. Egyelőre viszont úgy néz ki, az új, az első lökhárítóba szerelt első kamera, illetve az indexkar és az AI vezérelt, a képernyőre költöztetett irányválasztó (váltó) is maradtak. A találgatás persze tovább folyik arról, hogy az olcsó Tesla kisebb, rövidebb-e, mint a jelenlegi Y. A videó egyik a belteret mutató kockája erre enged következtetni, mivel a normál esetben bőséges hátsó lábtér a korábbinál jóval kisebb. Persze azt nem tudjuk, hogy az első ülés mennyire van hátratolva és a külső képek sem mutatnak egyértelmű különbséget az álcázott autó és a mellette töltő Juniper között. Budget-Friendly Model Y Interior Leaked!The panoramic glass roof is gone.#Tesla #ModelY #InteriorLeak $tsla #PanoramicRoof #AffordableEV pic.twitter.com/A1xTTOFCHs — DriveGreenLiveGreen (@DriveGreen80167) July 26, 2025 Az internet viszont már el is nevezte az új álcázott autót, amit a kínai, 18 centivel megnövelt tengelytávú, hatüléses Model Y L mintájára Model Y S néven kezdtek emlegetni. Berlini videó A fenti kínai videó talán azért is lényeges a helyszín szempontjából, mert sokáig kérdés volt, az új, olcsóbb modell kezdetben vajon csak az austini és fremonti gyárak kiváltsága lesz-e. Úgy néz ki, hogy szerencsére nem. Minket viszont mindennél jobban érdekel Berlin, hiszen Európát a német gyár látja el. Szerencsére az üzemet évek óta dokumentáló Tobias Lindh ismét felküldte drónját és érdekes képet posztolt arról, amit a kamera látott. What kind of cars is Tesla hiding in the fenced area? pic.twitter.com/pS44R6GieI — Tobias Lindh (@tobilindh) July 24, 2025 A gyár udvarának egy elkerített részén látszik vagy két tucat letakart autó, amelyeket valami miatt nem akarnak megmutatni – az elkészült Y-ok normál esetben simán csak a logisztikai udvaron állnak, ponyva nélkül. A Giga Berlin csak Model Y-t gyárt, így az biztos, hogy ezek nem Model 3-ak, ám ami miatt nem tudjuk 100 százalék biztonsággal azt mondani, hogy ezek az olcsóbb Tesla első példányai, az az, hogy a cég az SUV sportváltozatának, a Performance verziónak a gyártására is készül, így azt is rejthetik ponyvák. A Tesla a szerdai telekonferencián osztotta meg, hogy az olcsóbb modell első tesztpéldányait már júniusban legyártották és a harmadik negyedév során a finomhangolás következik, a negyedik negyedéves sorozatgyártás előkészítéseként. Amerikai képek És a napokban a kaliforniai, fremonti üzemnél is álcázott autókat fotóztak, de a kérdés a berlinihez hasonló. Two Model Y prototypes spotted at Tesla Fremont, could be Model Y Performance or Tesla's economy model 🤔#Tesla pic.twitter.com/BayhUhVJtd — AllTeslas (@AllTeslas) July 25, 2025 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!