A Volkswagen vasárnap délután a müncheni IAA MOBILITY szakkiállításon leplezte le az ID. CROSS Concept nevű, új elektromos kompakt SUV koncepcióautóját, amely a tervek szerint 2026-ban kerül a piacra, mint a márka belépőszintű elektromos modelljeinek egyik kulcsfigurája. A jármű a „Pure Positive” dizájnnyelvet hordozza, és a továbbfejlesztett MEB+ platformra épül. Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója Új dizájn és technológia a belépő szinten A Volkswagen az ID. Cross Concept modellel egy újabb fontos lépést tesz az elektromobilitás megfizethetőbbé tételében. Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója elmondta, hogy a koncepcióautón keresztül a vállalat új dizájnnal, csak magasabb kategóriákban látott technológiákkal, jobb kezelhetőséggel és minőséggel, illetve a megfelelő névvel teljesíti az ígéreteit. Az ID. Cross Concept bevezetése szerves része a Brand Group Core széleskörű termékkampányának, amelynek keretében a Seat & Cupra, a Škoda, a Volkswagen és a Volkswagen Haszonjárművek márkák új, belépő szintű elektromos modelleket dobnak piacra Európában. Andreas Mindt, a Volkswagen formatervezési vezetője Az ID. Cross Concept formanyelvéért Andreas Mindt, a Volkswagen formatervezési vezetője felel, aki a „Pure Positive” megközelítést emelte ki. Ez a stílus stabilitásra, szerethetőségre és egyfajta „titkos összetevőre” épül, amely a jövőben minden új Volkswagenre jellemző lesz. Mindt szerint egy Volkswagennek szerethetőnek, összetéveszthetetlennek és karakteresnek kell lennie, ezért szándékosan idéznek meg olyan ikonokat, mint a Golf és a VW busz jellegzetes C-oszlopai és egyenes ablakvonala. A jármű 4161 mm hosszú, 1839 mm széles és 1588 mm magas, tengelytávja pedig 2601 mm, így méreteiben leginkább a jelenlegi T-Crosshoz hasonlít. A koncepcióautón feltűnő 21 colos Balboa könnyűfém keréktárcsák és a Goodyearrel közösen fejlesztett 235/40 R21-es abroncsok egyedi megjelenést kölcsönöznek. Bár a külső méretek az autót a kompakt kategóriába sorolják, az ID. Cross Concept belső tere rendkívül tágas. Az ötszemélyes SUV 450 literes csomagtartóval büszkélkedhet, amelyet kiegészít egy 38 literes tárolórekesz a hátsó üléspad alatt és egy 25 literes „frunk” (első csomagtartó) a motorháztető alatt. A belső teret „Vanilla Chai” árnyalatú, szövetborítású felületek és növényi motívumok teszik otthonossá. Az egyedi tervezésű ülések teljesen lehajthatók, így a VW busz stílusában pihenőhely alakítható ki. A vezető számára egy innovatív műszerfal, átgondolt ergonómia és intuitív kezelés biztosítja a koncentrált vezetést. Két központi kijelző található a műszerfalon: egy 11 colos (28 cm) digitális műszercsoport és egy 13 colos (33 cm) központi érintőképernyő az infotainment rendszer számára. Technikailag az elsőkerék-hajtású ID. Cross Concept az MEB+ moduláris elektromos hajtásrendszerre épül. Kai Grünitz, a Volkswagen márka fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tagja elmondta, hogy az MEB+ a jövő évtől új szoftvergenerációt kap, amely jelentős funkcionális fejlesztéseket hoz a vásárlók számára, és magasabb járműszegmensekből származó funkciókat, mint például a továbbfejlesztett Travel Assist, elérhetővé teszi az olcsóbb modellekben is. Az ID. Cross Concept egy újonnan fejlesztett, korszerű hajtásrendszerrel rendelkezik. Az elektromos motor, amely a koncepcióautóban 155 kW (211 LE) teljesítményt nyújt, az első kerekeket hajtja. A tervezett hatótáv elérheti a 420 km-t is a WLTP ciklus szerint mérve. A jármű vonóhorgának függőleges terhelhetősége 75 kg, ami elegendő két elektromos kerékpár szállítására, maximális vontatható tömege pedig 1200 kg (fékezett, 8 százalékos lejtőn). Ezzel az ID. Cross Concept ideális választás lehet városi és hosszabb utazásokra, családok és barátok számára egyaránt. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!