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
auto

Megverheti a BYD a Teslát? Decemberre marad a válasz a magyar piacon

elektromos autó piac
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

A Datahouse novemberi statisztikája szerint 10.754 új személyautót adtak el az előző hónapban Magyarországon.

Új villanyautóból 852 került forgalomba novemberben.

Típusok

Novemberben visszatért a Tesla Model Y a magyar villanyautós lista élére, de a BYD Sealion 7 és a Dolphin Surf sem hagyták magukat, most is dobogósok lettek.

Az előző hónap harmadik és negyedik helyéről viszont lecsúszott a Hyundai Inster és Ioniq 5 – utóbbi hatodik lett, de a kisautó teljesen kicsúszott a TOP20-ból, csak kilencet adtak el belőle.

Az októberi adatoknál megjegyeztük, hogy befutott az első eVitara szállítmány, de novemberben egyetlen sem érkezett ebből a típusból – valószínűleg tényleg nem ügyfélautó volt az első 8 darab, csak a kereskedésekbe került belőlük.

# Típus 2025. november
1 TESLA MODEL Y 68
2 BYD SEALION 7 56
3 BYD DOLPHIN SURF 53
4 RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC 41
5 FORD EXPLORER 25
6 HYUNDAI IONIQ 5 25
7 VOLKSWAGEN ID.3 25
8 FORD NEW PUMA 24
9 BYD ATTO 3 23
10 VOLVO EX30 23
11 BYD SEAL 22
12 KIA EV3 22
13 VOLKSWAGEN ID.4 22
14 MERCEDES CLA-CLASS 20
15 OMODA 5 19
16 BMW IX3 18
17 BYD ATTO 2 18
18 MAZDA MAZDA6 18
19 SKODA ELROQ 18
20 BYD DOLPHIN 16
Egyéb: 296
Összesen: 852

November végére tovább faragott év elején begyűjtött hátrányából a Model Y, amely még mindig 2 százalék mínuszban van 2024-hez képest, de ez továbbra is elég az első helyhez. A harmadik Model 3 sem veszélyezteti a Kia EV3 ezüstjét, hiszen ötödével kevesebbet adtak el belőle, mint tavaly. Jövőre meglátjuk az indexkar és a kicsit nagyobb akku javít-e a pozícióján, de egyelőre idén csak a bronz lesz meg.

A TOP 20-ban továbbra is a BYD dominál, öt modelljük is bekerült, ami jó jel a márkák versenye szempontjából.

# Típus 2025. január-november Változás
1 TESLA MODEL Y 1022 -2%
2 KIA EV3 665
3 TESLA MODEL 3 536 -21%
4 BMW IX1 466 371%
5 BYD ATTO 3 315 -37%
6-7 HYUNDAI IONIQ 5 264 82%
6-7 BYD SEAL 264 -18%
8 BYD SEALION 7 251
9 FORD EXPLORER 236 269%
10 VOLVO EX30 230 -63%
11 HYUNDAI KONA 222 -23%
12 HYUNDAI INSTER 211
13 RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC 207
14 BYD SEAL U 181 25%
15 SKODA ELROQ 176
16 FORD NEW PUMA 170
17 BMW I4 163 8%
18 VOLKSWAGEN ID.3 155 6%
19-20 VOLKSWAGEN ID.4 146 121%
19-20 BYD DOLPHIN SURF 146
Egyéb: 3794
Összesen: 9820 +26%

Márkák

2025 novemberében a BYD adta el, vagy ha úgy tetszik, adta át a legtöbb új villanyautót, majdnem 200-at, ami több mint duplája volt a második Tesla és háromszorosa a harmadik BMW számainak.

# Márka 2025. november
1 BYD 199
2 TESLA 82
3 BMW 63
4 FORD 62
5 VOLKSWAGEN 52
6 HYUNDAI 52
7 RENAULT 51
8 MERCEDES 48
9 KIA 43
10 VOLVO 32
11 SKODA 26
12 LEAPMOTOR 20
13 OMODA 19
14 CITROEN 18
15 MAZDA 18
16 MINI 13
17 CUPRA 9
18 AUDI 7
19 OPEL 6
20 LEXUS 5
21 FIAT 5
Egyéb: 22
Összesen: 852

Az éves listát még mindig a Tesla vezeti, tovább csökkent a cég éves lemaradása a tavalyi eladásaihoz képest. De jön fel a BYD, már csak 101 dalmata autó van a két márka között. Normál esetben a Tesla szokásos negyedév/év végig hajrája bebiztosítaná az első helyet, de hallani a fórumokban jelentősen késő szállításokról, többször változó átadási dátumokról, úgyhogy ez a meccs még nincs lefutva.

A Kia is beérheti még a BMW-t, a bronzért is nyitott a harc, bár azért az már kevéssé valószínű, hogy a koreai cég 140 autóval többet ad át decemberben, mint a bajorok.

A Volvónak továbbra is nagyon hiányzik a versenyképes EX30 ajánlat, egyelőre a belga gyártás nem fordított a típus számain. Talán majd a jövőre érkező EX60 pörgetheti az eladásokat, de nem gondolnánk, hogy az az árkategória fel tudná venni a versenyt a jóval olcsóbb EX30 darabszámaival.

És mi a helyzet a Nissannal? Érkezik az új LEAF és az első tesztek pozitív hangvételűek, de vajon lesz-e annyira sikeres, mint a legendás előd?

# Típus 2025. január-november Változás
1 TESLA 1569 -10%
2 BYD 1468 16%
3 BMW 1037 69%
4 KIA 902 351%
5 HYUNDAI 844 51%
6 FORD 656 302%
7 MERCEDES 492 17%
8 VOLKSWAGEN 445 38%
9 VOLVO 385 -49%
10 SKODA 297 93%
11 RENAULT 235 434%
12 AUDI 197 36%
13 MINI 152 32%
14 OPEL 137 80%
15 TOYOTA 129 87%
16 CITROEN 127 647%
17 CUPRA 118 22%
18 OMODA 117
19 NISSAN 80 -82%
20 PORSCHE 63 125%
Egyéb: 370
Összesen: 9820 +26%

Csoportszinten összesítve a számokat a Hyunda-Kia tovább növelte előnyét. Ha a szokásos hajrát hozza a Tesla decemberben, akkor a különbség csökkenhet, de nem gondolnánk, hogy a sorrend változik.

A BYD természetesen ebben a táblázatban is esélyes az ezüstre és továbbra is messze az európai teljesítményén felül szerepel a kínai márka a hazai villanyautós listán. Mi lesz itt, ha már szegedről is érkeznek az autók?

Érdekes, hogy a BMW és a Volkswagen még csoportszinten sem tudott bekerülni a TOP 3-ba, ami különösen a wolfsburgi cégnek fájhat, hiszen ezt kevésbé várjuk el egy prémium márkától. Ez már csak azért is meglepő, mert európai összesítésben a Volkswagen Csoport évek óta első a villanyautó-eladásokban.

# Cégcsoport 2025. január-november Változás
1 HYUNDAI-KIA 1746 130%
2 TESLA 1569 -10%
3 BYD 1468 16%
4 BMW CSOPORT 1189 63%
5 VOLKSWAGEN CSOPORT 1120 50%
6 FORD 656 302%
7 MERCEDES-BENZ 492 13%
8 STELLANTIS 416 107%
9 GEELY 385 -49%
10 RENAULT CSOPORT 249 283%
11 TOYOTA 167 76%
12 CHERY 117
13 NISSAN 80 -82%
14 SAIC 49 -79%
15 MAZDA 48 1500%
16 KG MOBILITY 27 -45%
17 HONDA 14 -86%
18 DONGFENG 8
19 SUZUKI 8
20 NIO 5 -38%
21 XPENG 5
Egyéb: 2
Összesen: 9820 +26%

Hajtásláncok

A novemberi 10.754 eladott új személyautó 1 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbi számokat, de érdekes módon egy kicsit kevesebb volt, mint az októberi értékesítési adat.

A tisztán elektromos személyautók aránya a múlt hónapban 7,9% volt, éves szinten pedig 8,4 százalékon álltak a villanyautók

 A villanyautók éves értékesítése 9820 darabnál járt november végén.

A hagyományos, nem tölthető hibridek és a dízelek részaránya továbbra is enyhe csökkenést mutat idén, míg a plug-in hibridek öt százalék fölé nőttek és beállították 2023-as rekordjukat. Eléggé úgy néz ki, hogy az ingyenes parkolás megszűnése nem nagyon zavarja a vásárlókat, amíg az adókedvezmények megmaradnak.

Éves viszonylatban a hagyományos benzinesek 24, míg a mild hibridek 36 százaléka sem változott az elmúlt hónapokban.

Az októberi eladási adatok ebben a cikkben találhatók:

Rekordot döntött a magyar villanyautó-piac

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás