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
auto
2024. 04. 26. péntek

Elkezdődtek az építési munkálatai a Daimler új akkumulátorgyárának, mely az észak-amerikai piacra készülő Mercedes-Benz EQ C tisztán elektromos SUV számára biztosítja majd az energiatároló alkatrészt, és ezzel megalapozza a németek elektromobilitási offenzíváját az Egyesült Államokban. A több mint 90 000 négyzetméteren elterülő létesítmény a szállítási költségek minimálisra csökkentése érdekében körülbelül tíz kilométerre fekszik a Mercedes-Benz autógyárától az alabamai Tuscaloosa-ban, ahol jelenleg a hagyományos GLE, GLS, és GLE Coupé modellek összeszerelése zajlik. Itt fokozatosan helyet kapnak majd plug-in hibridek, valamint az EQ széria villanyos járművei, kezdve a szeptemberben bemutatott EQ C sportterepjáróval 2020 elején, amihez már az új amerikai akkumulátor-gyárban fognak készülni az akkucsomagok. A Daimler által közzétett sajtóanyagból arra következtethetünk, hogy saját cellagyártás nem fog történni, csupán a partnerektől importált cellák akkupakká való összeszereléséért lesznek az alabamai munkások felelősek.

Az öltönyös igazgatók lelkesedésénél azért kicsit több kell, hogy 2020-ra kész legyen a gyár, Forrás: Daimler

A Mercedes-Benz vezérigazgatója, Dieter Zetsche szeptember elején arról beszélt, hogy a vállalat ezentúl mindent belead a villanyautók fejlesztésébe, ezért egy mintegy 10 milliárd eurós beruházás keretében 10 tisztán elektromos meghajtású, és 50 enyhe (mild) hibrid, valamint plug-in hibrid modell jelenik meg 2022-ig bezárólag, és ez a villámgyors és határozott offenzíva pedig azt eredményezi, hogy 2025-re minden negyedik eladott autó részben, vagy teljesen elektromos lehet. Hogy mindez megvalósulhasson, a Daimler a már meglévő kamenzi akkumulátorgyárán túl további hét létesítményben tervezi megkezdeni az akkupakkok csomagolását az elkövetkezendő években, melyek a világszerte hat autógyárból kiguruló EQ típusjelzésű villanyautókat látják majd el aksival.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.