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
auto
2024. 09. 10. kedd

A legendás 504-es kupé 50. évfordulóját egy csodaszép elektromos meghajtású koncepcióautóval ünnepelte a Peugeot, mely jelenleg is ott díszeleg a Párizsi Autószalon megannyi villanyautója között. Az e-Legend elnevezésű tanulmány hatalmas sikert aratott a fórumozók és az újságírók körében modern stílusú, amerikai izomautókra emlékeztető formatervezésével, ami mellett nem elhanyagolható tulajdonság a 600 kilométeres WLTP szerinti hatótáv, és a 340 kW-os motorteljesítmény sem, éppen ezért sokak számára óriási csalódás volt arról értesülni, hogy a franciák egyáltalán nem tervezik sorozatgyártásba vinni az autót. Most azonban mégiscsak felcsillant némi remény, hogy a jövőben megvásárolható lesz az e-Legend, miután a koncepció szerelmesei petíciót indítottak a gyártás kiharcolásáért, amit az első négy órában több mint négyezren írtak alá, és már 16 000-nél jár a számláló. A petícióra való válaszként a Peugeot vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato azt írta Twitter fiókjában, hogy amennyiben összegyűlik 500 000 aláíró, komolyan meg kell fontolnia a villanyautó sorozatgyártását.

Peugeot e-Legend a Párizsi Autószalonon

Konkrét ígéret tehát nincs, de az igazgató az autószalon egyik kerekasztal-beszélgetése során többször is utalt rá, hogy az e-Legend gyártása valójában már korábban is szóba került. A CEO például elmondta, hogy az autó eredetileg sokkal extravagánsabb vonalvezetéssel készült el, amit aztán lesimítottak a gyáriak, hogy egyszerűbb legyen az átmenet a gyártási változathoz. A vállalat már azt is eltervezte, hogy amennyiben megvalósul az autó, az dízeles, benzines, és tisztán villanyos meghajtással is elérhető lesz, a kupé alapját pedig a PSA Group CMP (Common Modular Platform) padlólemeze adja majd, de erre 2023-nál előbb biztosan nem kerülhet sor, még akkor sem, ha az e-Legend önvezető technológiája már két évvel korábban kész lesz. Aki szeretné évek múltán az utakon látni a Peugeot villanyautóját, vagy csak kíváncsi, hogy mihez kezdene a vezérigazgató, ha tényleg összegyűlne a félmillió támogató, az ezen a linken tudja nevét adni a petícióhoz.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZvbHRpZS1lbGVrcmF1dG8tMjAyNC0wOS0wMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZvbHRpZS1lbGVrcmF1dG8tMjAyNC0wOS0wMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.