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 A legendás 504-es kupé 50. évfordulóját egy csodaszép elektromos meghajtású koncepcióautóval ünnepelte a Peugeot, mely jelenleg is ott díszeleg a Párizsi Autószalon megannyi villanyautója között. Az e-Legend elnevezésű tanulmány hatalmas sikert aratott a fórumozók és az újságírók körében modern stílusú, amerikai izomautókra emlékeztető formatervezésével, ami mellett nem elhanyagolható tulajdonság a 600 kilométeres WLTP szerinti hatótáv, és a 340 kW-os motorteljesítmény sem, éppen ezért sokak számára óriási csalódás volt arról értesülni, hogy a franciák egyáltalán nem tervezik sorozatgyártásba vinni az autót. Most azonban mégiscsak felcsillant némi remény, hogy a jövőben megvásárolható lesz az e-Legend, miután a koncepció szerelmesei petíciót indítottak a gyártás kiharcolásáért, amit az első négy órában több mint négyezren írtak alá, és már 16 000-nél jár a számláló. A petícióra való válaszként a Peugeot vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato azt írta Twitter fiókjában, hogy amennyiben összegyűlik 500 000 aláíró, komolyan meg kell fontolnia a villanyautó sorozatgyártását. Peugeot e-Legend a Párizsi Autószalonon Konkrét ígéret tehát nincs, de az igazgató az autószalon egyik kerekasztal-beszélgetése során többször is utalt rá, hogy az e-Legend gyártása valójában már korábban is szóba került. A CEO például elmondta, hogy az autó eredetileg sokkal extravagánsabb vonalvezetéssel készült el, amit aztán lesimítottak a gyáriak, hogy egyszerűbb legyen az átmenet a gyártási változathoz. A vállalat már azt is eltervezte, hogy amennyiben megvalósul az autó, az dízeles, benzines, és tisztán villanyos meghajtással is elérhető lesz, a kupé alapját pedig a PSA Group CMP (Common Modular Platform) padlólemeze adja majd, de erre 2023-nál előbb biztosan nem kerülhet sor, még akkor sem, ha az e-Legend önvezető technológiája már két évvel korábban kész lesz. Aki szeretné évek múltán az utakon látni a Peugeot villanyautóját, vagy csak kíváncsi, hogy mihez kezdene a vezérigazgató, ha tényleg összegyűlne a félmillió támogató, az ezen a linken tudja nevét adni a petícióhoz. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!