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 Ha akarnánk se tudnánk nem észrevenni, hogy kedden a Mercedes-Benz bemutatta legelső, tetőtől talpig elektromosnak épített modelljét és egyben az elkövetkezendő villanyautóit jelölő EQ család első tagját, ugyanis a sajtó máris ismét temetni kezdte a Teslát, aminek néhány újságíró szerint esélye sincs a német szakértelem bölcsőjében született EQ C ellen. Bár tényleg szenzáció, hogy a világ legrégebbi autógyártója, és az egyik legnagyobb presztízzsel és rajongótáborral rendelkező német autóipari vállalata túljutva a koncepciókon, és az elektromobilitási stratégiájának eredménytelen tervezgetésén, végre egy sorozatgyártásra szánt kibocsátásmentes autót is fel tudott mutatni, a villanyautók gyártásában és értékesítésében felhalmozott többéves hátrányt még azzal a temérdek új modellel is nehéz lesz behoznia, amit állítólag a Daimler a Mercedes márkajelzése alatt tervez piacra dobni a következő néhány évben. Jóllehet a nagy izgalmak közepette sokak figyelmét elkerülte, ám a Stockholmban tartott világpremier rivaldafényét alaposan kihasználta Dieter Zetsche vezérigazgató, és nem csupán az új szabadidő-autóról, hanem az utána érkező autómodellekről is beszélt. Elmondása szerint a Mercedes-Benz ezentúl mindent belead a villanyautók fejlesztésébe, ezért egy mintegy 10 milliárd eurós beruházás keretében 10 tisztán elektromos meghajtású, és 50 enyhe (mild) hibrid, valamint plug-in hibrid modell jelenik meg 2022-ig bezárólag. Hasonlóan a Jaguarhoz és több másik gyártóhoz, a villanyautók sorozatát a kedden bemutatott EQ C SUV indítja 2019-ben, egyrészt e szegmens kiemelkedő népszerűsége miatt, másrészt pedig azon technikai adottságok okán (több hely, megemelt pozíció), melyek megkönnyítik az akkumulátor bepasszírozását és ezáltal egy nagyobb hatótávú autó megépítését. A sportterepjáró után számíthatunk egy kompakt ferdehátúra az EQ A személyében, melynek koncepcióját tavaly mutatta be a gyártó sportos külsővel és egy 60 kWh-s akkumulátorral, de a gyártási változatról egyelőre nem ismertek a részletek. A tervek szerint az EQ B típusjelzést egy kisméretű SUV/crossover kapja, aminek kilétét még nem fedték fel a készítők. Április óta tudjuk, hogy a legújabb, legfejlettebb technológiákat és legváltozatosabb extrákat felvonultató, és gyakran a világ legjobb autójaként is emlegetett S-osztály szintjén is kapunk valamikor egy zéró emissziós járművet EQ S néven. A városi kisautók sem maradhatnak ki a palettából, három új Smart is megjelenik négy éven belül, szintén az EQ sorozat égisze alatt: a Smart fortwo EQ, ennek a kabriolet változata, és a Smart forfour EQ. Ezeken felül a V-osztály is elektromosításra kerül, lesz egy az EQ A-hoz hasonló luxusautó vélhetően kifejezetten a kínai piacra szánva, a tizedik villanyautó kilétét pedig jelenleg még sűrű köd fedi. „Ezzel a 10 járművel a legfontosabb szegmenseink 60%-át lefedjük” – mondta el a vezérigazgató, hozzátéve, hogy a maradék 40%-ra pedig bármikor érkezhet új modell a jövőben, ha van rá kereslet. A vállalat számításai szerint ezzel a villámgyors és határozott offenzívával 2025-re minden negyedik eladott autó részben, vagy teljesen elektromos lehet. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!