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
auto
2024. 04. 26. péntek

Itt egy új német technológia, mely még tovább életben tarthatja a belsőégésű motort

elektromos autó

Ha egyszer be akarnánk bizonyítani valakinek, hogy az emberi faj mennyire kitartó és kreatív, elég lenne néhány német autóipari mérnököt felmutatnunk, akik már-már a fantáziájuk határain túl tapogatóznak valami új módszer után, mely még távolabb tudja tolni a belsőégésű motor korszakának végét. A jelek szerint továbbra is akadnak olyan vállalatok, melyek úgy gondolják, egyszerűbb az egyre szigorodó kibocsátási korlátokon belül maradniuk az autógyártóknak a benzin- és dízelmotorok apró fejlesztéseivel, mintsem elektromos autók gyártásával. Így van ezzel az MWI elnevezésű start-up is, mely azt állítja, hogy új technológiájának köszönhetően a belsőégésű motoros járművek még jó sokáig az utakon maradhatnak, a hagyományos gyártók pedig így tovább növelhetik ezek kereskedelméből gyűjtött profitjukat. Az MWI egy mikrohullám alapú gyújtási rendszert dolgozott ki, ahol nincs szükség gyújtó-, illetve izzítógyertyára, és az üzemanyag alacsonyabb hőmérsékleten való égésének köszönhetően akár 30%-kal alacsonyabb fogyasztás, és 80%-kal kisebb károsanyag-kibocsátás is elérhető.

Forrás: MWI

A start-up legnagyobb részvényese a Porsche korábbi vezérigazgatója, Wendelin Wiedeking, aki szerint egy valódi innováció született hatalmas piaci potenciállal, már csak azért is, mert a technológia a meglévő motorszerkezetbe is integrálható, tehát nincs szükség új benzin-, és dízelmotor tervezésére. Ez a fajta üzemanyag-begyújtás egyébként elméletben már viszonylag régóta létezik, ám az MWI az első, mely néhány apró finomítástól és teszttől eltekintve késznek vallja magát a kereskedelmi forgalomba való bevezetésre. Az Autonews információi szerint az MWI most próbál vásárlókat és partnereket keresni, melyek segítenek népszerűsíteni a terméket, és állítólag nagy kínai és dél-koreai autógyártók már érdeklődnek is a mikrohullámú gyújtás iránt.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.