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
auto
2024. 04. 19. péntek

Lefotózták a Volkswagen első igazán ígéretes elektromos népautóját

elektromos autó

Sokakat csalódásként ért december legelején az a hír, miszerint a Volkswagen egyik 2020 környékén érkező, szuperolcsóként beharangozott, átszámítva nagyjából 5,7 millió forintos villanyautója nem egy MEB platformra épülő új jármű lesz, hanem egy nagyobb akkumulátorral felszerelt e-Up! modell. A megújult tisztán elektromos városi kisautóra ebből fakadóan nehezen illene az a leírás, hogy „mindent fog tudni, amit egy Tesla”, ahogyan korábban Herbert Diess jellemezte a következő évtized villany-Volkswagenjeit. Azonban továbbra is van remény, hogy a német vállalat ezúttal tényleg komolyan gondolja az elektromobilitást, hiszen az I.D. sorozat legelső tagja egy igazi nagy tudású népautónak ígérkezik. A Neo kódnéven futó, de leggyakrabban csak kompakt I.D.-ként, vagy I.D. ferdehátúként becézett villanyautó a legutóbb kiszivárogtatott információk szerint akár 550 kilométert is tud majd menni egy töltéssel (WLTP), amiből többen is egy 111 kWh-s aksira következtetnek, valamint az is elhangzott, hogy közel annyiba fog kerülni, mint egy új dízeles Golf. Mindezt azonban érdemes erős fenntartásokkal kezelni, hiszen ha ez a két adat egy és ugyanazon modellváltozatra vonatkozna, az azt jelentené, hogy a Volkswagen egy hihetetlen áttörést ért el az akkumulátorok árában, és még a Teslát is megelőzi ebben a tekintetben. Az tehát egyelőre tisztázatlan, hogy hányféle akkumérettel érkezik az autó, és melyikért mennyit kell fizetni. Minden ígéret közül viszont a legfontosabb az, hogy a Volkswagen tömeggyártani szeretné az autót, hogy mindenkinek jusson belőle, aki elektromos meghajtással szeretne közlekedni. Bár a kétségek mindenkiben ott rejtőznek, hogy mi fog történni a valóságban, biztató, hogy a kicsi I.D.-t a minap Dél-Afrikában sikerült lencsevégre kapni, ahol úgy tűnik, hogy a gyártó tesztvezetést kínál a média szereplőinek:

A Fully Charged Show-ból ismert Robert Llewellyn például arról tweetelt az elmúlt napokban, hogy egy nagy gyártó rendkívül fontos villanyautójának vezetésére kapott meghívást Fokvárosba, amiről egyelőre még nem beszélhet, de a jármű szerinte mindennapi látvány lesz az utakon 2020-tól. Ez pedig azt is jelenti, hogy a következő napokban talán sok új infó kiderül a villanyautóról. Az I.D. dizájnját egyébként nehéz lenne részletesen jellemezni, ugyanis alaposan be volt tekerve álcamatricába, de számíthatunk rá, hogy a koncepción mutatott erősen futurisztikus arculatot jelentősen lejjebb tekeri a gyártó. Kíváncsian várjuk, hogy milyen adatok látnak napvilágot a közeljövőben, ugyanis az autó tökéletes példája annak a ritka esetnek, amikor minél többet mond róla a gyártó, annál nagyobb a homály körülötte.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.