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 Ha egyszer be akarnánk bizonyítani valakinek, hogy az emberi faj mennyire kitartó és kreatív, elég lenne néhány német autóipari mérnököt felmutatnunk, akik már-már a fantáziájuk határain túl tapogatóznak valami új módszer után, mely még távolabb tudja tolni a belsőégésű motor korszakának végét. A jelek szerint továbbra is akadnak olyan vállalatok, melyek úgy gondolják, egyszerűbb az egyre szigorodó kibocsátási korlátokon belül maradniuk az autógyártóknak a benzin- és dízelmotorok apró fejlesztéseivel, mintsem elektromos autók gyártásával. Így van ezzel az MWI elnevezésű start-up is, mely azt állítja, hogy új technológiájának köszönhetően a belsőégésű motoros járművek még jó sokáig az utakon maradhatnak, a hagyományos gyártók pedig így tovább növelhetik ezek kereskedelméből gyűjtött profitjukat. Az MWI egy mikrohullám alapú gyújtási rendszert dolgozott ki, ahol nincs szükség gyújtó-, illetve izzítógyertyára, és az üzemanyag alacsonyabb hőmérsékleten való égésének köszönhetően akár 30%-kal alacsonyabb fogyasztás, és 80%-kal kisebb károsanyag-kibocsátás is elérhető. Forrás: MWI A start-up legnagyobb részvényese a Porsche korábbi vezérigazgatója, Wendelin Wiedeking, aki szerint egy valódi innováció született hatalmas piaci potenciállal, már csak azért is, mert a technológia a meglévő motorszerkezetbe is integrálható, tehát nincs szükség új benzin-, és dízelmotor tervezésére. Ez a fajta üzemanyag-begyújtás egyébként elméletben már viszonylag régóta létezik, ám az MWI az első, mely néhány apró finomítástól és teszttől eltekintve késznek vallja magát a kereskedelmi forgalomba való bevezetésre. Az Autonews információi szerint az MWI most próbál vásárlókat és partnereket keresni, melyek segítenek népszerűsíteni a terméket, és állítólag nagy kínai és dél-koreai autógyártók már érdeklődnek is a mikrohullámú gyújtás iránt. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!