Egy hosszú és akadályokkal teli átalakulási folyamat vár a Volkswagen Group márkáira, amelynek végén teljesen karbonsemleges autógyártás és milliók számára elérhető elektromos modellek röpítik majd az autóipari konszernt az elektromobilitási versengés élére – erről beszélt a Volkswagen AG vezérigazgatója egy tegnapi előadáson a vállalat jövőbeni dekarbonizációját részletezve. Részben a klímavédelmi törekvések hangsúlyozása, részben pedig a globális trendek követése végett Dr. Herbert Diess 70-re növelte a 2028-ig piacra szánt elektromos meghajtású modellek számát a korábbi 50-ről, ez pedig a legyártandó darabszámot is alaposan megtolta: immáron 22 millió villanyautót ígér a Volkswagen 15 millió helyett egyetlen évtized leforgása alatt. Forrás: Volkswagen „A Volkswagen radikálisan meg fog változni!” – hangzott el a kulcsmondat annak a vállalatnak a vezetőjétől, amelynek neve hallatán még évekkel a dízelbotrány kirobbanása után is mindenki a légszennyezésre és a vezérlőszoftverekkel való csalásra asszociál. Bár a Dieselgate gyakorlatilag még most sem ért véget, hiszen a magukat átverve érző fogyasztók szervezetten járnak a bíróságra kártérítésért, a Volkswagen azóta komoly szándékot mutat a valódi változtatásra. A Volkswagen Group következő generációs elektromos autóinak legelső tagja, az Audi e-tron elvileg még ebben a hónapban tömegesen megjelenik az utakon, később ebben az évben pedig a Porsche Taycan gyártása is megkezdődik. Mindkét prémium járműre több mint 20 000 előrendelés érkezett külön-külön. 2019 végétől a Volkswagen sem fog tovább tétlenkedni, ugyanis elindul az I.D. 3 tömeggyártása, majd később az I.D. Crozz, I.D. Buzz, és az I.D. VIZZION koncepciók is átalakulnak egy megvásárolható formára. Eközben pedig a Seat el-Born is és 2017-ben megvillantott Škoda Vision E is beáll a villanyautó-kínálatba. A portfólió elektromosítását összesen több mint 30 milliárd euróval támogatja a Volkswagen 2023-ig, amiből már valóban meg lehet alapozni egy radikális változást. 2030-ra a Volkswagenhez tartozó márkák modelljei között 40%-os részesedést érnek el az elektromosok. Ez azonban munkahelyek megszűnésével fog járni, hiszen a CEO szerint egy elektromos autó megépítése 30%-kal kevesebb munkával jár, mint egy belsőégésű motoros jármű összerakása. Biztosak lehetünk benne viszont, hogy a leépített munkaerő könnyedén fog új pozíciót találni az elektromos autók terjedésével járó rengeteg új munkahely egyikében. Forrás: Volkswagen Az elektromos autók akkumulátorainak előállításáért az LG Chem, az SK Innovation, a CATL, és a Samsung lesz a felelős, de a Volkswagen vizsgálja a lehetőségeit az európai cellagyártásnak is. Ez még egy izgalmas történet lesz, mivel az LG-nek nem jön jól a VW függetlenségi háborúja, amit februárban egy fenyegetéssel jelzett is a németeknek. A wolfsburgi cég hosszú távon a szilárdtest aksik ötletét sem veti el, a QuantumScape-pel való partnerség pedig éppen e technológia ipari szintű gyártásának megvalósítását tűzte ki célul. Forrás: Volkswagen A VW továbbá többször hangoztatta, hogy az autók teljes életciklusának környezetterhelését csökkenteni akarja, így az I.D. 3 már karbonsemlegesen épülhet a zwickaui létesítményben. Ennek lényege, hogy a lehető legkevesebb szén-dioxid távozzon a légkörbe a gyártáshoz kapcsolódó tevékenységből (például megújuló energiák használatával), amely kibocsátást pedig nem lehet elkerülni, azt klímavédelmi projektek finanszírozásával kompenzálja az autógyártó. 2025-re a teljes flotta CO2 lábnyomának 30%-os csökkentése a cél a 2015-öshöz képest, 2050-re pedig a totális dekarbonizáció a megvalósítandó feladat. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!