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
auto
2024. 04. 24. szerda

A Genfi Autószalon csillogó álomautóiról nem könnyű levennie az embernek a szemét, de akinek mégis sikerül, az olyan érdekességeket találhat a járművek között kiállítva, mint például a Volkswagen Group Components akkumulátoros villámtöltőjének sorozatgyártáshoz közeli változata. A hordozható, hálózattól függetlenül is használható töltőállomás részben már tavaly decemberben bemutatkozott, akkor azonban még csak néhány vázlatrajz árulkodott a töltők dizájnjáról. A Genfben kiállított darab ellenben már majdnem véglegesnek mondható, és 2019 első felében a legelső ilyen akkumulátoros berendezések egy pilot projekt keretében meg is jelennek Wolfsburg városában, ahol a Volkswagen nagyszabású töltőhálózat-fejlesztést tervez. 2020-ban pedig már a szériagyártás is megkezdődik Hannoverben, de arról egyelőre nincs pontos információ, hogy hol fogják segíteni a villanyautósok közlekedését a VW Group Components berendezései.

Amikor elkészül, egy ilyen töltőállomás egyszerre négy autó töltését teszi majd lehetővé, kettőét DC hálózaton, ahol maximálisan 100 kW-os töltési teljesítmény érhető el. AC hálózaton 22 kW-tal kell beérniük a felhasználóknak. A töltőoszlop óriási előnye, hogy kompakt kialakításának (1,2 négyzetméteres alapterületének) és 360 kWh-s akkumulátorának köszönhetően szinte bárhol elhelyezhető, ami ugyebár egy üzemanyag-töltő állomásról nem mondható el. Így legyen szó zsúfolt belvárosi utcákról, strandról, focimeccsről vagy koncertről, a töltő mindenhol helyben rendelkezésre tud állni, alacsony letelepítési költséggel. Lemerültekor a töltőállomást könnyedén ki lehet cserélni, illetve rá lehet csatlakoztatni a hálózatra is, hogy feltöltse magát. Az akkus megoldás továbbá segít a hálózatra nehezedő terhelést is csökkenteni csúcsidőszak alatt, ennek pedig óriási jelentősége lesz az elektromos járművek terjedésével.

A moduláris kialakítás különböző kapacitás-szinteket tesz lehetővé a töltő számára, de ami még fontosabb, a villanyautókban megöregedett, de még bőven használható akkumulátorok is új életre lelhetnek a töltőállomásban, ami meghosszabbítja az aksik életciklusát, és hosszú távon csökkenti a nyersanyag-bányászatra és új akkuk gyártására való igényt, ezzel leredukálva az elektromos járművek karbonlábnyomát.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.